A Kantar piackutató szerint az elmúlt négy hétben október végéig bezárólag 9,7 százalékos volt az éves élelmiszerár-infláció, ami a múlt havi 11 százalékról csökkent tovább.

Ugyanakkor Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói ismeretekért felelős vezetője szerint a fogyasztókat továbbra is „csípni fogja″ a pénzromlás, annak ellenére, hogy ez az eredmény vízválasztónak számít.

Azt is megjegyezte, hogy csak néhány fő kategóriában, köztük a vaj, a száraztészta és a tej esetében tapasztalunk éves árcsökkenést. A leggyorsabban a tojás, a cukor és a fagyasztott burgonya ára növekszik – írja a Reuters.

Az országban valamennyi áruházlánc csökkentette az alapvető termékek árát az elmúlt hónapokban. A Sainsbury's közölte, hogy március óta 118 millió fontot költött arra, hogy az árakat alacsonyan tartja.

Az élelmiszer-infláció csökkenő pályáját a fogyasztók, a törvényhozók, és a kamatdöntés okán a Bank of England is nagy figyelemmel kísérik, mivel Rishi Sunak miniszterelnök azt ígérte, hogy a 2024-es választások előtt a felére csökkenti az inflációt.

Aggodalmak a karácsony miatt

A piackutató szerint az elmúlt hónapban 7,4 százalékkal nőtt az élelmiszer-értékesítés tavalyhoz képest. A saját márkás termékek 8 százalékos növekedést mutattak ebben az időszakban, bár a márkás termékekhez képest csökken a különbség, azok 6,7 százalékkal nőttek.

A kutató azt is megjegyezte, hogy a promóciók révén az értékesítés aránya is nőtt az élelmiszerüzletben, ami tíz év alatt egy alkalommal fordult elő.

Barclays külön felmérése szerint a brit fogyasztói kiadások több mint egy éve a leglassabb ütemben nőttek a múlt hónapban, ami a karácsonyt megelőző megélhetési költségek miatti félelmeket tükrözi.