Az éttermekben 50 százalékos árkedvezményt kínáló torkos csütörtök célja a magyar gasztronómia és vendéglátás népszerűsítése volt, ezért a Magyar Turizmus Zrt. többféle módon támogatta és összefogta a rendezvényt - emlékeztet a Magyar Nemzet. Utóda, a Magyar Turisztikai Ügynökség azonban, úgy tűnik, nem lát fantáziát a dologban, ezért nem finanszírozza az ezzel kapcsolatos reklámkampányt és tájékoztató honlapot.
A vendéglátósok szakmai szervezete szerint enélkül nem igazán van értelme bevágni az akcióba. Az éttermek egyenként hirdethetnek félárú napot, de ennek a reklámértéke elenyésző a nagy, közös fellépéssel összehasonlítva.
Hátráltatja a torkoskodók napjának megrendezését a szigorodó szabályok is, például az online-pénztárgépek bevezetése. Emiatt évről évre kevesebb vendéglő szállt be az akcióba, pedig rengeteg vendég élt a kedvezményes kóstoló lehetőségével.
A "gasztronómia ünnep" miatti nagy tömeg ugyanakkor gondokat is okozott. A vendéglátósok tapasztalatai szerint a vendégek az elmúlt években egyre türelmetlenebbek lettek a hosszú várakozás miatt, ugyanis a legjobb pincérek és szakácsok jelentős része időközben külföldön keresett munkát, így rosszabb feltételek mellett kellett kiszolgálniuk az enni-inni vágyókat.
Legolvasottabb
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Felújítás helyett zárva tartás: kormánytilalom a Gellért és a Rác fürdőn
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Durva vonatgázolás keserítette meg 350 utas életét, késések kell számítani ezen a vonalon
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője