A Napi Gazdaság keddi számának cikke
− Milyen jellegű észrevételek futottak be önökhöz a városházára, a jegyzőkhöz?
− Az elmúlt napokban is teljes információhiányt tapasztaltunk, ami elsősorban a rendszer kidolgozásához szükséges idő rövidségének tudható be. Már korábban is hangsúlyoztam, hogy elkapkodott és előkészítetlen volt a járások rendszerének kidolgozása. Több százezer ügy megy most is keresztül az okmányirodai rendszeren, és ha hiba történik, annak komoly következményei lehetnek. Számomra még mindig érthetetlen, miért lesz ez a struktúra polgárbarátabb és költséghatékonyabb, mint az önkormányzati.
− Milyen konkrét reklamációkról értesültek?
− Például az időpont-egyeztetések akadoznak, ami az informatikai háttér kidolgozatlanságának számlájára írható. Hallottunk olyan esetről, hogy egy ügyfél csak több héttel későbbre kapott időpontot. Sokszor az is problémát okoz, hogy a lakos nem tudja, hogy ügyével kihez, milyen irodához forduljon.
− A járási és önkormányzati hivatalokban dolgozóknak milyen tapasztalataik vannak az indulásról?
− Ha a teljes önkormányzati rendszert nézzük, akkor tudomásul kell venni, hogy több tízezer embert kell egy-egy járásba integrálni, ami komoly nehézséget okoz azoknak, akik a korábbihoz képest eltérő munkakört látnak el. Ahol viszont változatlan munkát lát el a hivatali ügyintéző, ott természetesen nincsen fennakadás.
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló