2025 őszén Németország nemzeti vasúti társasága, a Deutsche Bahn (DB) megkezdi egy újfajta digitális infrastruktúra kiépítését, amely egyszerűsítheti a nemzetközi foglalásokat az utasok számára – állítja az Euronews

A Deutsche Bahn távolsági közlekedésért felelős igazgatósági tagja, Michael Peterson közölte a német sajtóügynökséggel: a zökkenőmentes, határokon átnyúló nemzetközi vasúti utazás egy óriási célja a vasúti társaságnak, amit szeretne megvalósítani. 

Ami változik a közeljövőben

Idén ősszel a Deutsche Bahn egy új Európai Unió által jóváhagyott adatmegosztó szabványt vezet be, az OSDM-et (Open Sales and Distribution Model – Nyitott Értékesítési és Forgalmazási Modell), amin keresztül a különböző európai vasúttársaságok azonnali hozzáférést tudnak biztosítani egymás jegyértékesítési rendszereihez.

A német vasúti társaság 2026 végére már teljesen integrált jegyértékesítést kíván szolgáltatni a weboldalán és a DB Navigator applikáción keresztül az összes nagy európai vasútvonalra. 

Határok nélkül egy jeggyel?

A jelenlegi szabályok szerint, a határokon átívelő utazáshoz az utasok több különböző jegyet vásárolnak, és ez kockázatos lehet abban az esetben, ha önhibájukon kívül lekésik az egyik átszállást. Ilyenkor a jegyek árának visszatérítése vagy átfoglalása nehezebb lehet. Ezt a szituációt szeretné megkönnyíteni a Deutsche Bahn és az Európai Unió.  

Az Európai Unió számára ez olyannyira prioritás, hogy Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke második hivatali idejének egyik legfontosabb sarokkövének tette a nemzetközi vasúti utazás megkönnyítését. 

A Deutsche Bahn azonban még nem garantálja az egy jeggyel való utazást, ugyanis az OSDM szabvány nem kötelezi a vasúttársaságokat az egységes menetjegyek értékesítésére, és nem biztosítja az utasok jogainak következetes értékesítését sem – állítja Jon Worth, vasúti szakértő posztjában a Bluesky felületén. 

Ahhoz, hogy a kezdeményezés megvalósuljon, további közreműködés szükséges az Európai Unióval és több idő, hogy a fejlesztések ne ássák alá a már meglévő, évek óta tartó beruházásokat. 

 

Késett a vonatom, hogyan kérhetem vissza a jegy árát? - teszteltük az új MÁV appot

Új, az eddiginél korszerűbb applikációt indított el a MÁV, a MÁV+-t. A korábbi és az új applikáció párhuzamosan használható, azonban van egy funkció, amit csak az újabb alkalmazás tud: a késési biztosítást. A DÁP és az EgészségAblak applikációk után most a MÁV+ működését is teszteltük.
Ha a belföldi jegyár-visszatérítésről szeretne informálódni, kattintson ide.