Június elseje óta elérhetővé vált a MÁV késési biztosítási rendszere, amelyet, ahogy az a múlt heti Közlekedésinfón is elhangzott, az új MÁV+ applikációban automatikusan aktiválhatunk, ha azon keresztül vesszük meg a jegyünket. Ugyanakkor a biztosítás nem csupán az applikációban megvásárolt jegyekre, hanem a papír alapú, automatából és pénztárból megvásároltakra is érvényes. Ebben az esetben azonban a rendszer nem működik automatikusan.
A késési biztosítás lényege röviden a következő:
- Ha a MÁV, Volán vagy HÉV-járatunk legalább 20 percet késik, a jegyár 50 százalékát visszakérhetjük.
- A visszatérítés a menet- és a helyjegyekre egyaránt és maradéktalanul érvényes, így a bérlet mellé megváltott helyjegyekre is.
- Ha az ország- és vármegyebérlet érvényességi ideje alatt legalább 5 alkalommal több mint 20 percet késik valamelyik járat, akkor a következő bérletünk árából 10 százalékot enged el a társaság.
- A visszatérítés a késés okától függetlenül minden esetben jár, akkor is, ha nem a MÁV a hibás.
Az applikációban megvásárolt jegyekre automatikusan érvényes lesz a biztosítás, vagyis ha jogosultak vagyunk rá, nincs további teendőnk, a MÁV a megadott bankszámlánkra utalja vissza az összeget. Ha viszont papír alapú jegyünk van, akkor a telefonunk kamerájával olvashatjuk be annak vonalkódját a visszatérítéshez.
Hogyan működik?
A MÁV+ applikációt Android és iOS-rendszerre is letölthetjük azok hivatalos alkalmazásboltjaiból. Ahhoz, hogy használni tudjuk, regisztrálnunk kell, de bejelentkezhetünk a Google-, az Apple-, vagy a Facebook-fiókunkkal is. Ügyfélkapura és/vagy DÁP-azonosítóra nincs szükség.
A Tervezés menüpontban kuponkódot is használhatunk, illetve több utast is hozzáadhatunk utasként az utazásunk megtervezésekor, valamint kerékpárt és kutyát is.
Összesen legfeljebb 5 utassal és 6 kerékpárral vagy kutyával tervezhetünk. Egy utasprofilon belül beállíthatjuk, hogy az adott személy milyen kedvezményekre jogosult, így a rendszer azt automatikusan figyelembe veszi vásárláskor.
Az induló- és a végállomásnál a megfelelő piktogram figyelembevételével kiválaszthatjuk, hogy az adott település vasút-, busz- vagy HÉV-állomására vagy megállójára gondoltunk, de akár egyszerre az összes közlekedési formát is kiválaszthatjuk vagy csak bizonyos közlekedési lehetőségeket. Ebben az esetben az applikáció az átszállásokkal is számol, a Beállítások között kiválaszthatjuk, mekkora átszállási időt vegyen figyelembe a rendszer, de a gyaloglási sebességünket is beállíthatjuk, valamint azt, hogy az alkalmazás kizárólag klímás járatokat mutasson.
A rendszer egyben kezeli a GYSEV, a MÁV, a Volán, a HÉV, az EuroCity és a RailJet-járatokat is, valamint Szeged és Hódmezővásárhely között a TramTrain-t, ezek mindegyikére egy helyen válthatunk jegyet. Emellett a vonatpótló buszok, valamint a helyi járatok is láthatók benne.
Az útvonal kiválasztása után választhatunk a lehetőségek közül. Az applikáció külön jelzi, ha egy jegy feláras, és a lehetőséget kiválasztva egy jelmagyarázaton keresztül a legfontosabb utazási tudnivalókat is láthatjuk. InterCity, illetve hibrid vonatoknál azt is kiválaszthatjuk, hogy milyen kényelmi szintű helyjegyet szeretnénk vásárolni. A jegyünket, illetve bérletünket a számlázási címünk megadása után, Simple-rendszeren keresztül vásárolhatjuk meg.
Hogy kérhetjük vissza a jegyár felét?
Ahhoz, hogy a jegyünk árát automatikusan visszautalják késés esetén, meg kell adnunk a bankszámlaszámunkat az applikációban megadott profilunkon belül a Bankszámlaszám menüpontban. Innentől további teendőnk nincs, ugyanakkor kiválaszthatjuk, hogy ha nem szeretnénk késési biztosítást kérni a jegyre, noha ennek igénylése egyáltalán nem jár plusz költséggel.
Ha papír alapú jegy után szeretnénk kérni késés miatt a visszatérítést, akkor a profilunkon belül a Késési biztosítás menüponton belül a jobb felső sarokba található plusz jelet kiválasztva beolvashatjuk az okostelefonunk kamerájával a jegy vonalkódját, illetve lehetőségünk van kézzel is begépelni a szükséges adatokat.
Hegyi Zsolt, a MÁV-vezérigazgatója a múlt heti Közlekedésinfón elmondta, hogy a közeljövőben még számos fejlesztés érkezik az alkalmazásba, ezek közül is kiemelte, hogy értesítéseket kapnak az utasok a felmerülő haváriahelyzetekről.
Szelfivel a hivatalba: új korszakot nyit a kormányzati app
A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás arcfelismeréssel is elérhető, az új funkció használatához az applikáció legfrissebb verzióját kell letölteni a mobilkészülékre.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Felháborodott ápolók írtak levelet Pintér Sándornak

Több járatát is felfüggeszti a Wizz Air

Fordulat a lezuhant indiai repülő ügyében: kiderülhet, miről beszéltek a pilóták a légiirányítókkal

Ennyi volt, lehúzza a rolót a rangos hazai fesztivál
Brutális földindulás csapott le, rengeteg a sérült

Az államkincstári kamatok elveszítésével riogatnak, de ez csalás

Hason landolt egy magyar repülő a reptéren, most hozták nyilvánosságra az incidenst

Teljesen felforgatja a biciklisek életét az új KRESZ

Magyar lelemény? Késett a vonat, így vonatozással ütötték el az időt Balatongyöröknél
