Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Facebookot és az Instagramot birtokló Meta is bejelentette a ByteDance után, hogy egy EU-specifikus műveleti központot hoz létre a júniusi európai parlamenti választások körüli dezinformáció elleni küzdelem részeként.

Az unió új digitális szolgáltatási törvénye értelmében a havi átlagban több mint 45 millió felhasználóval rendelkező online platformok, mint a Facebook és a TikTok, kötelesek intézkedéseket hozni a dezinformáció és a választási manipuláció ellen – írja az Euronews.

A Meta házon belüli szakértőkkel igyekszik valós időben azonosítani a potenciális fenyegetéseket, az alkalmazásokat és technológiákat illetően pedig konkrét kockázatcsökkentő intézkedéseket hoznak létre – áll Marco Pancini, a vállalat európai uniós ügyekért felelős vezetőjének nyilatkozatában.

A Meta az illegális tartalmak eltávolításán túl három új bulgáriai, franciaországi és szlovákiai partnerrel bővíti a jelenlegi 26 független tényellenőrző szervezetből álló hálózatát, ami 22 nyelven érhető el.

A partnerek számára a vállalat megkönnyíti, hogy a választásokkal kapcsolatos tartalmakat megtalálják és értéklejék azáltal, hogy a kulcsszó-felismerés segítségével egy helyre csoportosítja a kapcsolódó tartalmakat – áll a közleményben.

A cég ezen felül olyan funkciókat is bevezet, amelyekkel nyilvánosságra kell hoznia a felhasználóknak, ha mesterséges intelligencia által generált tartalmat osztanak meg, ha az nem ad félretájékoztatást.

Meta csak 2023 júliusi és decembere között 430 ezer hirdetést távolított el az EU-ban, mert az nem tartalmazott felelősségvállalási nyilatkozatot.

Ádáz küzdelmet indított a TikTok a kamuzók ellen

Szombaton lépnek életbe az új uniós szolgáltatási szabályok, ennek érdekében pedig a nagy online platformoknak kötelező fellépniük a dezinformációval szemben, különös tekintettel a júniusi Európai Parlamenti választásra.
Ha többre kíváncsi--->