A SAS és pilótái között hétfőn nem hoztak eredményt a bértárgyalások, ami sztrájkhoz vezetett, tovább növelve az utazási káoszt Európa-szerte, mivel a nyári szünidei utazási főszezon a COVID-19 járvány kitörése óta először teljes sebességben üzemelne – írja a Reuters.

Ez felgyorsította a légitársaság döntését, hogy csődvédelmet kérjen az Egyesült Államokban - mondta Anko van der Werff vezérigazgató -, mivel a légitársaság időt akar nyerni a szerkezetátalakítási tervei végrehajtásához.

"A SAS célja, hogy megállapodásokat kössön a kulcsfontosságú érdekelt felekkel, átstrukturálja a vállalat adósságkötelezettségeit, átalakítsa repülőgépflottáját, és jelentős tőkeinjekcióval emelkedjen túl a mostani nehézségeken " - közölte.

A cég bírósági beadványában azt írta, hogy a sztrájk napi 10-13 millió dollárjába kerülne, míg a Sydbank elemzője úgy becsülte, hogy legrosszabb esetben a sztrájk csak a kezdeti négy-öt hét alatt akár a pénzforgalom felét is eltüntetheti.

A SAS közölte, hogy a hitelezőkkel folytatott tárgyalások a további 700 millió dolláros finanszírozásról "előrehaladott állapotban vannak".

A légitársaság közölte, hogy a csődeljárás alatt továbbra is kiszolgálja ügyfeleit, bár a sztrájk miatt a légitársaság járatainak nagyjából a fele nem közlekedik, ami naponta mintegy 30 000 utast érint.
A FlightAware járatkövető weboldal adatai szerint kedden 232 SAS-járatot - a menetrend szerinti járatok 77 százalékát - törölték, míg az oslói Gardermoen repülőtéren, a SAS egyik csomópontján a világon a legmagasabb volt a törlési arány aznap.

A légitársaság, amelynek legnagyobb tulajdonosai a svéd és a dán állam, közölte, hogy a csődvédelem iránti kérelem célja a februárban bejelentett szerkezetátalakítási terv felgyorsítása.