A Lancia országvezetők kinevezésével készül az Olaszországon kívüli értékesítés bővítésére, mondta Luca Napolitano vezérigazgató a héten.
A Stellantis márkája 2024-ben tér vissza az európai értékesítéshez, kezdve Németországgal, Franciaországgal, Belgiummal és Hollandiával. Röviddel ezután más európai országok is követhetik. Olaszországon kívül a cég mintegy 100 bemutatótermet tervez megnyitni körülbelül 60 európai városban. A bemutatótermek kis alapterületűek, 80-140 négyzetméteresek lesznek.
A tengerentúli piacokon, például Japánban, Dél-Afrikában vagy Ausztráliában 2030 után kezdődhet meg az értékesítés, mondta Napolitano az Automotive News Europe-nak.
A Fiat Chrysler Automobiles alatt a Lancia 2017-ben visszahúzódott az olasz belföldi piacra, és azóta csak a negyedik generációs Ypsilon kisautót értékesítette. A következő generációs Ypsilon 2024-ben érkezik.
Napolitano arra számít, hogy az Olaszországon kívüli eladások a kezdeti szakaszban a Lancia volumenének 25-30 százalékát teszik majd ki, hosszú távon pedig az 50 százalék elérését tűzi ki célul.
A Lancia első új exportmodellje az Ypsilon kisautó ötödik generációja lesz, amely a jelenlegi 3837 mm-es modellről mintegy négy méter hosszúra nő. A jelenlegi Ypsilon, amelyet 2015-ben mutattak be, továbbra is jól fogy Olaszországban. Tavaly 43 735 Ypsilont adott el, az első negyedévben pedig 10 865-öt, amivel a harmadik legkelendőbb modell volt 2021-ben, januártól márciusig pedig a második helyen állt a hazai olasz piacon.
A következő Ypsilon lesz az első teljesen elektromos Lancia-modell, és az utolsó, amely belsőégésű motorral is rendelkezik, mivel a márka azt tervezi, hogy 2028-tól kezdve csak elektromos hajtású járműveket fog értékesíteni.
A Lanciának jelenleg 220 márkakereskedője van Olaszországban, ez a szám csökkenni fog.Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Drágulás és szigor: most vegyen klímát, mielőtt az új rendelet lecsap

Megdöbbentő, amit Parajdról közöltek: ez vár a lakosokra
Zelenszkij döntött: kárpátaljai magyar katona vezényli az ukrán drónokat

Elavult orvosi berendezések gyilkolják halomra a betegeket

Még be sem vezették, de már a fél ország gyűlöli

A betegek járnak majd a legrosszabbul: kiakadtak az egészségügyi dolgozók

Újabb összeomlás a MÁV-nál, ezúttal Székesfehérvárnál reccsent meg a közlekedés

Sokba kerül a MÁV-fiaskó: milliókat fizettek vissza az utasoknak egyetlen nap alatt

Vannak megtakarításai? Itt az ideje újratervezni
