A Szeged külvárosában található 300 hektáros BYD-telephely várhatóan évi 200 000 jármű gyártási kapacitással rendelkezik majd, a Planet Images műholdfelvételei azt mutatják, hogy a gyár rohamtempóban formálódik.
A Google Maps februárban frissített térképe még csak a régészeti feltárások nyomait mutatja, ám és az első építmények váza már itt is látható.
Kapcsolódó
A valóságban azóta hatalmas változások történtek. Ezt mi sem mutatja jobban, mint a Business Insider (BI) által publikált, világűrből készült képsorozat.
A lap arra emlékeztet, hogy a telephely építése tavaly kezdődött, az első BYD elektromos jármű várhatóan 2025 második felében gördül le a gyártósorról.
A cég európai részlegének alapítója, Stella Li nemrégiben árulta el a Totalcarnak, hogy a BYD európai központját Budapesten, gyáregységeit és fejlesztési központját pedig Szegeden építi fel, ezek lesznek a vállalat európai lábai középtávon.
Cáfolta ugyanakkor, hogy tervben lenne német vagy brit központ, ahogy azt is, hogy az Európai Bizottság tisztességtelen állami támogatással kapcsolatosan vizsgálódna.
Kiemelte, hogy elsősorban a környékről keresik a 8-10 ezer szegedi alkalmazottat és a magyar munkavállalókat preferálják, azonban az 1800-2000 eurós fizetésekről szóló híresztelésekről úgy nyilatkozott Stella Li, hogy ezek nem a BYD hivatalos információi.
A lapnak azt is elárulta, hogy a beszállítást illetően magyar, osztrák, francia és olasz partnerekkel is tárgyalnak, ám ezek még nem végleges beszállítói szerződések. Maguk az akkumulátorcellák Kínából érkeznek az autókhoz, viszont az összeszerelés teljes folyamata Szegeden lesz, és elsősorban innen tervezik az európai igényeket kiszolgálni, noha persze az első időszakban még Kínából is importálnak majd modelleket.
A 4 milliárd eurósra becsült beruházás a legújabb lépés a BYD európai dominanciára irányuló törekvéseiben – írják a BI cikkében. Miután a kínai óriás meghódította országa brutálisan versenyképes elektromos járműpiacát, ráfeküdt a tengerentúli terjeszkedésre, és rekord számú elektromos és hibrid járművet exportált 2025 első negyedévében.
A hírek szerint egyébként a kínai autógyártó a következő években egy törökországi gyár építését is megkezdi, mi több, egy harmadik európai gyár terveit is fontolóra veszik.
Mindez jelentős fenyegetést jelent a Teslára nézve, amelynek található egy gigagyára Németországban, és Európát tekinti harmadik legnagyobb piacának.
Elon Musk autógyártója tavaly 327 000 járművet értékesített Európában, ám 2025-ben már az eladások jelentős visszaesését tapasztalták – ami nyilván nem teljesen független Elon Musk európai politikába való beavatkozásától, és a német AfD párt nyílt támogatásától.
Ráadásul amíg a Tesla európai eladásai 37 százalékkal estek az év első három hónapjában, közben a BYD-é közel 300 százalékkal nőttek.
Trónfosztás: Elon Musk már nemigen rúg labdába Európában
A Tesla eredményeinek visszaesésének okaként sokan Elon Musk politikai szerepvállalását, és azon belül is szélsőséges nézeteit jelölik meg. Minden esetre az tény, hogy a Tesla gyenge szereplése lehetőség a rivális európai autógyártók számára. >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Videón a NAV történetének legeredményesebb fogása: több tízmilliárdnyi illegális árura bukkantak

Jön a hétvégi fizetős parkolás

Fennakadt a füge, kiderült, hogy ez a fajta veszélyes mérget tartalmaz

Az árak nyugatiak, a bérek keletiek – gazdasági csapdában Magyarország?

Minden jel arra mutat, hogy külföldi bankokba menekítik a magyarok a devizájukat – valamit tudhatnak

Jönnek az oktatással meg az egészségüggyel, pedig a lakhatás fogja felrobbantani a magyar társadalmat
Nem semmi, megtriplázta a pénzét, aki év elején ide fektetett be

Pár napra lőttek az éjszakai metrózásnak

Itt a nagy tej trükk: még hogy árrésstop!
