A kínai autómárkák hatalmas erővel növekednek az Európai Unió újautó-piacán. Csak novemberben 108 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban, miközben a teljes piac mindössze 2,2 százalékkal haladta meg az előző évi szintet, írta az Automotive News Europe cikke alapján a Telex. A két legkeresettebb kínai márka az MG, és a BYD lett, 23 ezer, illetve 20 ezer személyautó regisztrációjával, ám miközben az előbbi esetében ez 20 százalékos, addig a Kínában is piacvezető BYD 230 százalékos bővülést jelent.
Az egy hónap alatt regisztrált mintegy 78 ezer kínai autó 7,8 százalékos piaci részesedést jelent az EU piacán újnak tekinthető cégek számára.
Jelentős szerepe van még a Jaeco és az Omoda márkának, illetve a Leapmotornak is, amely a Stellantis autóipari egyesülés érdekeltségébe tartozik.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Az Iránytű Intézet szerint kormányváltó a hangulat Magyarországon
Rövid határidőn belül fontos döntést kell hozniuk a fiataloknak