A budapesti XXIII. kerületi önkormányzat képviselő-testülete a napokban jóváhagyta a BILK szabályozási tervét. Ezzel megkezdődött a megvalósítás, az első, mintegy 20 ezer négyzetméter alapterületű raktár épületeinek tervezése - mondta lapunknak Marján Miklós, a BILK Logisztikai Rt. vezérigazgatója. A XXIII. kerületi Ócsai úti ipari övezet, az M0-s körgyűrű és a Budapest-Kelebia vasúti fővonal által határolt 100 hektáros területen létrejövő központ várhatóan Magyarország egyik legnagyobb logisztikai beruházása lesz. A megvalósításhoz európai uniós és kormányzati támogatást vesznek igénybe, valamint vállalkozói tőkét vonnak be összesen mintegy 30 milliárd forint értékben. A BILK Logisztikai Terminál Rt. kétmilliárd forint tőkével jött létre a MÁV Rt. kisebbségi, illetve a Volán Tefu többségi tulajdonával. A BILK Kombiterminál Rt. alaptőkéje 2,4 milliárd forint, ebben a cégben a MÁV Rt. és a MÁV Kombiterminál Kft. a többségi tulajdonos, valamint részvénypakettje van még a társaságban a Volán Tefu Rt.-nek, a GYSEV Rt.-nek és a Hungarokombi Kft.-nek. A közelmúltban azonban a Logisztikai Terminálban a MÁV a földterület apportja révén 98,9 százalékos tulajdont szerzett, ám ez csak átmeneti állapot, a Volán Tefu még az év végéig ismét meghatározó tulajdonos lesz. A Kombiterminálban a MÁV lesz a többségi tulajdonos, s ezt részben részvénycserével valósítják meg, illetve a Volán Tefu részvényeket vásárol a logisztikai cégben - tette hozzá Marján. A beruházás lépcsőzetesen valósul meg, az ütemezés a piac fejlődésétől függ. Az első, intenzívebb szakasz 2002 és 2006 között, a második ütem 2006 és 2010 között fejeződhet be. Az első ütem végére 110 ezer négyzetméter raktárterület és 6 ezer négyzetméter irodaterület épül meg, a fejlesztés befejezésekor pedig több mint 200 ezer négyzetméter raktárral és 10 ezer négyzetméter irodával rendelkezik majd a központ. A tervek szerint a BILK 70 ezer konténert kezel majd a 2003-as induláskor, eez 2010-re 150 ezerre emelkedhet. Az ingatlan valamennyi jelentős nemzetközi cél- és tranzitvonal kereszteződéséhez közel található. A közúti és vasúti csatlakozások mellett megfelelő vízi és légi kapcsolatok is rendelkezésre állnak (Csepeli szabadkikötő, Ferihegy), ugyanakkor a városközpontból is könnyen elérhető. Az állam kötelezettséget vállalt arra, hogy 2004 végéig önálló csomópontot és lehajtót épít ki az M0-s autóúton a BILK kiszolgálására. A földterület körülbelül 10 százalékán vasút, 20 százalékán a BILK Kombiterminál Rt. működik majd, míg a fennmaradó 70 százalékot a Volán Tefu Rt. többségi tulajdonában lévő BILK Logisztikai Rt. döntően saját üzemeltetésben, részben pedig bérleti konstrukciók keretében hasznosítja. A Volán Tefu vezetése úgy határozott, hogy - a pestlőrinci, több mint 30 ezer négyzetméteres raktárbázis kivételével - felszámolja a városban levő bázisait és a BILK-be integrálja azokat. *********************************** A közelmúltban azonban a Logisztikai Terminálban a MÁV a földterület apportja révén 98,9 százalékos tulajdont szerzett, ám ez csak átmeneti állapot, a Volán Tefu még az év végéig ismét meghatározó tulajdonos lesz. A Kombiterminálban a MÁV lesz a többségi tulajdonos, s ezt részben részvénycserével valósítják meg, illetve a Volán Tefu részvényeket vásárol a logisztikai cégben - tette hozzá Marján. A beruházás lépcsőzetesen valósul meg, az ütemezés a piac fejlődésétől függ. Az első, intenzívebb szakasz 2002 és 2006 között, a második ütem 2006 és 2010 között fejeződhet be. Az első ütem végére 110 ezer négyzetméter raktárterület és 6 ezer négyzetméter irodaterület épül meg, a fejlesztés befejezésekor pedig több mint 200 ezer négyzetméter raktárral és 10 ezer négyzetméter irodával rendelkezik majd a központ. A tervek szerint a BILK 70 ezer konténert kezel majd a 2003-as induláskor, ez 2010-re 150 ezerre emelkedhet. Az ingatlan valamennyi jelentős nemzetközi cél- és tranzitvonal kereszteződéséhez közel található. A közúti és vasúti csatlakozások mellett megfelelő vízi és légi kapcsolatok is rendelkezésre állnak (Csepeli szabadkikötő, Ferihegy), ugyanakkor a városközpontból is könnyen elérhető. Az állam kötelezettséget vállalt arra, hogy 2004 végéig önálló csomópontot és lehajtót épít ki az M0-s autóúton a BILK kiszolgálására. A földterület körülbelül 10 százalékán vasút, 20 százalékán a BILK Kombiterminál Rt. működik majd, míg a fennmaradó 70 százalékot a Volán Tefu Rt. többségi tulajdonában lévő BILK Logisztikai Rt. döntően saját üzemeltetésben, részben pedig bérleti konstrukciók keretében hasznosítja. A Volán Tefu vezetése úgy határozott, hogy - a pestlőrinci, több mint 30 ezer négyzetméteres raktárbázis kivételével - felszámolja a városban levő bázisait és a BILK-be integrálja azokat.