November 1-jétől a a Magyar Közút Nonprofit (MK) Zrt.-hez kerül a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetése és fenntartása is az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-től. Az ÁAK a jövőben kizárólag a díjszedési rendszer fejlesztésével, működtetésével, a díjak beszedésével, a díjellenőrzéssel foglalkozik majd. Minderre azért kerül sor, mert a magyarországi közúthálózat jelenlegi útkezelői, üzemeltetői rendszere bonyolult, a külső partnerek és a végfelhasználók számára áttekinthetetlen, a tagolt rendszerben pedig új elem a megtett úttal arányos díjszedési rendszer bevezetése.
A fejlesztési minisztérium úgy tájékoztatta a Napi Gazdaságot, hogy az MK nonprofit jellegéből adódóan, az ÁAK-tól átkerülő tevékenységek bevételeire vonatkozó eltérő adózási jogszabályok alapján évi 250 millió forint lehet a megtakarítás. A két szervezet üzemmérnökségeinek ésszerűsítése, a duplikációk megszüntetése évente nagyjából 500 millió forint kiadáscsökkenést jelent majd, a közútkezelői tevékenységek racionalizálása és a szervezetoptimalizálás pedig a számítások szerint évi 1−3 milliárddal csökkenti a szaldót.
A felső vezetők és vezetők száma összességében csökken november 1-jétől, emellett elmaradhatnak az autópálya-mérnökségek tervezett beruházásai, ami közvetlenül négymilliárd forinttal mérsékli a központi költségvetés terheit a minisztérium szerint.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Budapesten működik a világ egyik legmenőbb irodaháza, ahol a munkahelyi élmény veri a mezőnyt
Árgomb-tekergetés a rezsicsökkentés? Nem várt helyről kapott kemény kritikát a jelenlegi rendszer