A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke
Az ÁAK a jövőben kizárólag a díjszedési rendszer fejlesztésével, működtetésével, a díjak beszedésével, a díjellenőrzéssel foglalkozik majd. Minderre azért kerül sor, mert a magyarországi közúthálózat jelenlegi útkezelői, üzemeltetői rendszere bonyolult, a külső partnerek és a végfelhasználók számára áttekinthetetlen, a tagolt rendszerben pedig új elem a megtett úttal arányos díjszedési rendszer bevezetése.
A fejlesztési minisztérium úgy tájékoztatta a Napi Gazdaságot, hogy az MK nonprofit jellegéből adódóan, az ÁAK-tól átkerülő tevékenységek bevételeire vonatkozó eltérő adózási jogszabályok alapján évi 250 millió forint lehet a megtakarítás. A két szervezet üzemmérnökségeinek ésszerűsítése, a duplikációk megszüntetése évente nagyjából 500 millió forint kiadáscsökkenést jelent majd, a közútkezelői tevékenységek racionalizálása és a szervezetoptimalizálás pedig a számítások szerint évi 1−3 milliárddal csökkenti a szaldót.
A felső vezetők és vezetők száma összességében csökken november 1-jétől, emellett elmaradhatnak az autópálya-mérnökségek tervezett beruházásai, ami közvetlenül négymilliárd forinttal mérsékli a központi költségvetés terheit a minisztérium szerint.
Legolvasottabb
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Orbán Viktor ennek nem fog örülni: ekkor csatlakozhat Ukrajna az Európai Unióhoz
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után