A médiapiac a válság óta jelentős változásokon ment keresztül. Egyre nagyobb tért nyer az online média, ezen belül is az online sajtó. Egyre több újság nyit az online piac felé. A New York Times 15 másik újságot is kiad, ezek között van a Herald Tribune és a Boston Globe. Az írott sajtó magas költségei és a gazdasági válság hatásaként jelentkező hirdetési bevételek jelentős elmaradása, a New York Times média céget is arra késztette, hogy a digitális előfizetőik számának növelését tűzzék ki célul az idei évre. Jelenleg 668 ezer digitális előfizetővel rendelkezik a cég.

New York Times grafikon
Kép: Solar Capital

A hirdetési piac is lassan az online felé terelődik. Szélesebb réteget tudnak megcélozni sokkal olcsóbban, hiszen ma már szinte mindenki használ internetet. A mai fiatalok szívesebben interneteznek és a híreket is innen szerzik be. Ők a jövő generációja. A New York Times-nál ebben a szegmensben a hirdetési bevételek, 5,1 százalékkal, látványosan nőttek, míg a nyomtatott hirdetési bevételek 5,6 százalékkal csökkentek. A válság óta a cégek jelentősen csökkentették hirdetési kiadásaikat, de távolodva a válság mélypontjától egyre többen térnek vissza a hirdetési piacra. Az online piac az internet további terjedésével tovább bővíti olvasóit és előfizetőit, így növelve bevételeit a hirdetési piacon.

A pár napja megjelent gyorsjelentés óta felfelé tart az árfolyam. Hosszútávon a 15-20 dolláros szintek sem elképzelhetetlenek.
Szeretne profitálni ebből a szegmensből? Adja meg adatait, és kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot.

P.Zsolt
Solar Capital