A gazdasági válság a vállalatokat arra kényszerítette, hogy jelentős költségcsökkentést hajtsanak végre, amelynek egyik jelentős területe, a létszámleépítés mellett, a reklám kiadások drasztikus megnyirbálása. A hirdetések folyamatos csökkenésének hatása elsősorban a média cégekbevételeit karcsúsította.

A New York Times Company, mint multimédia hír- és információs cég, az egyike volt a médiaszektor áldozatainak. A cég 15 másik újságot is kiad, közöttük az International Herald Tribune-t és a Boston Globe-ot, amelyeket elektronikus formában is megjelentet.

A New York Times Co. február 7-én tette közzé a 2012-es év negyedik negyedéves gyorsjelentését, valamint a 2012-es év teljes egészére vonatkozóan éves jelentését. A kiadó 2012 negyedik negyedéves összbevétele 5,2 százalékkal nőtt (547,4m dollárról 575,8m dollárra), a hirdetési bevételek pedig 3,1 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest. Ám ezen belül a nyomtatott hirdetési bevételek 5,6 százalékkal csökkentek, míg a digitális hirdetési bevételek 5,1 százalékkal (65,7m dollárról 69m dollárra) emelkedtek. A digitális előfizetők számának folyamatos növekedését várják az elkövetkezendő években, amelynek száma jelenleg 668.000. A cég a 2012-es év végén közel 1000m dollár készpénz és rövidtávú befektetésselrendelkezik.

A válság óta 8 dolláros átlagár körül oldalaz, a papír jelenleg 8,80. Napokon belül akár ismét visszanézheti a 10-11 dolláros szinteket, amely 15 százalékos hozamot is hozhat dollárban. De akár hosszabb távon is érdemes gondolkodni a válság előtti 30-40 dolláros szintekben.

New York Time
Kép: Solar Capital

Ha érdekli az amerikai részvénypiac és szeretne többet megtudni az amerikai befektetési lehetőségekről, kérjük regisztráljon a további információkért.

 

P.Zsolt

Solar Capital