Finisébe ért a Warner Music Group és a Google tulajdonában álló Youtube videómegosztó közötti megegyezés, amely kilenc hónapja a szerzői jogok kapcsán kialakult vitát zárhat le - számolt be a Wall Street Journal.
A megegyezés értelmében a Warner fenntarthatja magának a jogot, hogy értékesítse a videói mellett megjelenő hirdetési felületeket, az azokból származó bevétel nagy részének megtartásával.
A lap információi szerint a kiadó már meg is kezdte ügynökségi partnerek felkutatását, illetve mérlegel más, nagyobb hasznot hozó megoldásokat, mint például az egyes videókhoz vagy előadókhoz kapcsolódó szponzorációk lehetősége. Ezzel megoldódna a Warner korábbi legfőbb problémája, mely szerint a Youtube-on megjelenő hirdetések jelenleg nem generálnának elegendő bevételt számára. A kiadó decemberben vonta vissza hang- és képanyagai megjelenésének engedélyét a videómegosztótól. A Youtube korábban hasonló forgatókönyvvel ért el megegyezést a Universal Music Grouppal.