Betiltotta a Tesco "Plant Chef" vegán burgereinek reklámját a brit Reklámfelügyelet (ASA), miután az félrevezette a vásárlókat. A reklám ugyanis azt állította, hogy a vegán burgerek nem ártanak annyit a környezetnek, mint a húsos társaik.
Az ASA szerint a Tesco ezzel azt sugallta, hogy a vegán hamburgerek vásárlása "pozitívan hat a környezetre" és, hogy a vásárlók ezzel "kivehetik a részüket" a környezetvédelemből. A növényi alapú burgerek árát ráadásul csökkentették, hogy ezzel is vásárlásra és a bolygó "megmentésére" ösztönözzék a vásárlókat.
A Retail Gazette szerint a felügyelet kifogásolta továbbá, hogy a Tesco nem rendelkezett bizonyítékokkal, így nem tudák alátámasztani állításukat. A kifogásolt esetben ugyanis a húsos, valamint a vegán burgerek teljes életciklusát kellene végigkövetni ahhoz, hogy bizonyítani tudják állításukat.
Az ASA-hoz egyébként több mint 171 panasz érkezett a reklámokkal kapcsolatban, amelyek tavaly ősszel a televízióban, rádióban, Twitteren és újságokban is megjelentek. A Tesco közölte, hogy "csalódott" az eredmény miatt, de továbbra is elkötelezettek amellett, hogy a vásárlók számára egyszerűvé és megfizethetővé tegyék a növényi alapú húsalternatívákat.
Legolvasottabb
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Őrjöngenek a sógorok: elsöprő többség utasítja el Amerika javaslatát
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Ha így ünnepli a karácsonyt, börtön lehet a vége