Történetének legnagyobb éves árbevételével zárta 2021-et az LG Electronics (LG). A dél-koreai társaság értékesítései – főként a prémium kategóriás háztartási eszközök és az OLED televíziók iránti erős keresletnek köszönhetően – éves összevetésben 28,7 százalékos növekedést értek el, így tavalyi árbevétele 63,16 milliárd dollárt tett ki.

Az üzemi nyereség lényegében változatlan maradt 2020-hoz képest: a 3,27 milliárd dollár 1 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.

A 2021 negyedik negyedében elért 17,76 milliárd dollár árbevétel szintén rekordnak számít, ami éves összehasonlításban 20,7 százalékos növekedést takar. A negyedéves üzemi nyereség ugyanakkor – főként a magasabb nyersanyagárak és a megemelkedett globális logisztikai költségek miatt – 21,4 százalékkal 572,87 millió dollárra csökkent.

Mivel ez a kihívásokkal teli üzleti környezet idén is fennáll, az LG egyfelől költségstruktúrájának további javításával, másfelől a prémium kategóriás háztartási gépek és televíziók globális piacán történő további terjeszkedéssel folytatja versenyképességének erősítését.

Nagyot mentek az OLED-es tévék

Az LG Home Appliance & Air Solution Company (a háztartási gépek divízió) ugyancsak rekordévet zárt 2021-ben 22,92 milliárd dollár bevétellel, ami 21,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. A bővülés nagyrészt az új készülékkategóriákban (például higiéniai termékek) mutatkozó erős teljesítménynek köszönhető. A 1,88 milliárd dollár éves üzemi nyereség 2,9 százalékkal maradt el az előző évitől a magasabb nyersanyagköltségek és a globális logisztika miatt.

Az LG Home Entertainment Company (a lakossági szórakoztatóipari divízió) 2021-ben 30,6 százalékkal 14,56 milliárd dollárra növelte a bevételét, a működési nyereség pedig 18,1 százalékkal 929,68 millió dollárra nőtt az előző évhez képest, ami tükrözi az LG sikerét reagálását a premium tele-víziók iránti keresletnek a világjárvány alatti növekedésére.

A negyedévben elért 4,21 milliárd dollár bevétel 16,4 százalékkal haladta meg az előző év negyedik negyedévét, és 19,2 százalékkal haladta meg az előző negyedévet a prémium OLED és nagyképernyős tévék iránti kereslet növekedése miatt a kulcsfontosságú európai és észak-amerikai régiókban.

Az LG Vehicle Component Solutions Company (a járműipari divízió)2021-ben 24 százalékkal növelte bevételeit 2020-ról 6,08 milliárd dollárra. A negyedik negyedévben elért 1,42 milliárd dollár bevétel 12,3 százalékkal csökkent az előző év azonos negyedévéhez képest. A negyedéves eredmény valamelyest tükrözi, hogy a covid-19 keltette világpiaci bizonytalanság közepette a globális autópiac jelentős zavarokat élt át az autóipari félvezetők hiánya miatt.