Az elmúlt tíz év legmeredekebb visszaesését mutatja a hipergazdagok (HNWI- high net worth individual) tábora:

  • 2022-ben 3,3 százalékkal 21,7 millióra zsugorodott a számuk;
  • míg vagyonuk értéke 3,6 százalékkal 83 billió dollárra csökkent.

A geopolitikai és makrogazdasági bizonytalanságban Észak-Amerika továbbra is őrzi vezető pozícióját – derül ki a Capgemini legfrissebb, Globális vagyonosodási kutatásából (WWR).

Mindent felzabál a befektetések szupervírusa

Miközben a legtöbb befektetési eszközben lévő vagyon nagysága még mindig nem képes korábbi csúcsait elérni, addig a jelek szerint tovább hízik a tőzsdén kereskedett alapok vagyona. A jelek szerint szép lassan elfogyasztja a többi befektetési termék életterét. Bővebben>>>

Kik vesztették a legtöbbet?

Észak-Amerikában volt a legmeredekebb a vagyonok csökkenése (7,4 százalék),

  • ezt követte Európa (3,2 százalék);
  • és az ázsiai;
  • majd a csendes-óceáni térség (2,7 százalék).

Ezzel szemben Afrika, Latin-Amerika és a Közel-Kelet ellenállónak bizonyult, mivel 2022-ben pénzügyi növekedést regisztráltak az olaj- és gázágazat erős teljesítményének köszönhetően.

Bill Gates nem sajnálja a pénzt, a világ problémáit akarja megoldani

Bill Gates, a Microsoft alapítója 50 millió dollárt ajánlott fel a pekingi székhelyű GHDDI gyógyszerkutató intézetnek a következő öt év kutatásainak előmozdítására. Ezt a milliárdos csütörtökön jelentette be személyesen a kínai fővárosban. Bővebben>>>

A zöld ESG befektetések után kapkodnak

A hipergazdagok mindössze 23 százaléka nyilatkozott úgy, hogy több hozamot ért el az ESG-vel kapcsolatos eszközökből.

Ennek ellenére a felmérésben résztvevők 41 százaléka az ESG-hatás érdekében történő befektetést elsődleges prioritásnak tekinti.

Mi a legfontosabb teendőjük most a leggazdagabbaknak?

A kutatás szerint a hipergazdagok túlnyomó része (71 százalék) a következő 12 hónapban vagyoni tanácsadási szolgáltatásokat szeretne igénybe venni bankjától.

Amennyiben a vagyonkezelő intézetek ki szeretnék szolgálni a HNWI-ügyfelek igényeit mind digitálisan, mind pedig az ügyfélkapcsolati menedzserek feladatkörét illetően, fel kell zárkózniuk.

Ugyanis a HNWI-válaszadók közül csak minden második fejezte ki elégedettségét az ügyfélkapcsolati menedzser munkájával kapcsolatban. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a válaszadók közel 31 százaléka a következő 12 hónapban valószínűleg vagyonkezelőt váltana.

Mindenkit megtépázott a válság, kivéve ezt a szektort

A biztosítási szektor és az önkéntes pénztárak tavaly megőrizték stabilitásukat a sokkhatások – aszály, infláció, eszközök leértékelődése és szabályozói kihívások ellenére – összegezte Szeniczey Gergő, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyvezető igazgatója. Bővebben>>>

Hogyan lehet megtartani a tehetős ügyfeleket?

A kutatás kiemeli, hogy a bevételnövekedés és az ügyfél-elégedettség növelése érdekében a vagyonkezelő cégeknek integrált, egyablakos felületet kell biztosítaniuk az ügyfélkapcsolati menedzserek számára és emellett kiváló ügyfélélményt kell nyújtaniuk.

A vagyonkezelő cégek kritikus fordulóponthoz érkeztek, mivel a makrokörnyezet kikényszeríti a gondolkodásmód és az üzleti modellek megváltoztatását a fenntartható bevételnövekedés érdekében. 

Az agilitás és az alkalmazkodóképesség kulcsfontosságú lesz a magas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyek számára, mivel figyelmük a vagyon megőrzésére irányul.

Korai volt temetni Elon Muskot: újra ő lehet a leggazdagabb

A minden helyzetből talpra álló vállalkozó a Louis Vuitton főtulajdonosát szorongatja, miután az fél évig volt a világ leggazdagabb embere, viszonylag ritka módon európaiként. Bővebben>>>

Három trükköt tudnak bevetni

A vagyonkezelő cégek – a működés nagyságrendje és terjedelme alapján – három opciót alkalmazhatnak ezen ügyfélkör kiépítésére:

  • A meglévő vagyonkezelési rendszer kihasználása a végponttól végpontig tartó digitális transzformáció felgyorsításával.
  • A harmadik fél csatornák, köztük a lakossági bankok és a független tanácsadók felhasználásával vagyon-alapú szolgáltatási (WaaS) ajánlat kidolgozása.
  • A vagyonkezelési szolgáltatások számára dedikált platform létrehozása, amelyet önkiszolgáló eszközökkel egészítenek ki az ügyfélkezelés javítása érdekében.