A koronavírus-járvány szokatlan helyzetet teremtett a médiapiacon: 2020 tavaszán, az első hullám alatt a televíziók erős nézettségi adatokat hoztak, miközben az internetes sajtóorgánumok olvasottsága is jelentősen nőtt. Eközben a hirdetési összegek visszaestek, valamint a lezárások kedvezőtlenül hatottak a mozik és a nyomtatott sajtó bevételeire. Egy K-alakú válság rajzolódott ki.
A 2020-as év - a Whitereport elemzői szerint - ezek hatására feketelyukként szívta magába a bevételeket: a nettó forgalom 40 milliárd forinttal esett vissza az előző évhez képest. Összességében ez 11 százalékos kiesés 2019-hez mérten. A 89-es WR-index a 2008-as válságkor sem fordult elő - a 2009/2008-as WR-index 91 volt, azaz csak 9 százalék visszaesés következett be
A teljes 40 milliárdos veszteség felét a mozipiac adja, harmadát a sajtópiac, de csökkent a hazai online tartalomszolgáltatók bevétele és a rádióké is, különösen a közszolgálati és a helyi rádióké. A Covid-vesztesek legnagyobb része hazai tulajdonú kkv, többségükben mikrovállalat.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
A magyar kormány is aláírta a levelet: Orbán szövetségese Brüsszelhez fordult
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Szorít az idő: csak pár napig válthatja be a nyugdíjas élelmiszer-utalványt, ha így járt