Az új, budapesti székhelyű, kisvárdai telephelyű üzem 125 ember foglalkoztat, alapítója Joerg Bauer, a Tungsram-csoport elnök-vezérigazgatója és Herdon István, a Xanga csoport tulajdonosa.
Az új cég a Tungsram csoport gyorsan növekvő divíziója, amely a repülési és energiaágazat számára nyújtott MRO (maintenance, repair, overhaul; magyarul légiközlekedési karbantartás és nagyjavítás) szolgáltatásokra specializálódik - számolt be az MTI.
A közlemény szerint a repülőgépipari MRO jelenleg 100 milliárd dolláros forgalmat jelent a világpiacon, az iparági szereplők egyöntetű várakozása szerint további, folyamatos növekedési potenciállal. Ehhez társul két másik terület, az energiaiparhoz és megújuló energiához kapcsolódó karbantartás és alkatrészgyártás.
A Tungsram kisvárdai gyárának üzemcsarnokában tevékenykedő, tapasztalt mérnököket és képzett szakembereket foglalkoztató Tungsram Aero Space Power Kft. ezeket a piacokat célozza meg. Jelenlegi partnerei a GE Aviation, GE Power és a GE Renewable.
A cég közölte, hogy az újonnan alapított cég árbevétele az első évben várhatóan 2,7 milliárd forint lesz, a következő három éven belül pedig a tervek szerint 8-10 milliárd forintra nő.
Legolvasottabb
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Itt az újabb balatoni jégpálya
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni