A BKV már kétszer is megpályáztatta a teljes vonalat, de a beérkezett ajánlatokat irreálisan magasnak tartotta. A társaságtól kapott válasz szerint a 2017 végére várt új kiírás esetében elsősorban a közbeszerzés eljárásrendje módosulna úgy, hogy megalapozott ajánlatok érkezhessenek, de az elvárt műszaki tartalom nem csökken - írta a napilap.
A rekonstrukció egyes kritikusai szerint az M3-as vonalának felújítása nem más, mint egy nagytakarítás. Ezzel szemben a BKV állítja: a rekonstrukcióval további harminc évre biztosítják a metró biztonságos és gazdaságos működését, ennek részeként új berendezéseket és elemeket is beépítenek a hatósági előírások és biztonsági megfontolások alapján. Megújul például a teljes áramellátó rendszer, a fékezési energia visszatáplálásával gazdaságosabb lesz a metró üzemeltetése és kisebb lesz az utasforgalmi terek zaj- és környezetterhelése.
Tíz állomáson felvonóval oldják meg az akadálymentesítést. A padlóburkolatot ott cserélik, ahol arra szükség lesz, az oldalfali és mennyezeti elemeket viszont teljeskörűen.
A vonalon lévő számos képzőművészeti alkotás megőrzésének módjára szakértőkkel keresik a választ. A képek többsége restaurálás után az eredeti helyén marad, az erősen sérültekről és hiányosakról reprodukció készül - olvasható a lapban.
KHF.hu_2015.02.27
Ismerje meg a közbeszerzéseket, keressen a kiírásokban, legyen a nyertesek között!
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Nézőpont: Csak a magyarok harmada bízná hazáját a Tisza-vezérre
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Maga a rémálom: Oroszország ökológiai katasztrófát készíthet elő Herszonban
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem