Ilyen pályára jó példa az M5-ös autópálya fővárosból kivezető szakasza, ahol a bevásárlóközpontok a gyűjtő-elosztó pályán díjmentesen megközelíthetők, és természetesen onnan visszafelé is el lehet jutni Budapestre a főváros felé vezető oldal ugyanilyen pályáján, ingyenesen.
Fontos ugyanakkor, hogy a gyűjtő-elosztó pálya nem keverendő össze a gyűjtő-elosztó sávval, amit egy vastag szaggatott vonal különít el a főpálya sávjaitól, és ugyanolyan széles, mint azok. A gyűjtő-elosztó sávokat jellemzően olyan helyeken létesítik, ahol két csomópont között kicsi a távolság, és kvázi gyorsító-/lassítósávként funkcionálnak. A használatuk ugyanakkor nem mindenhol díjmentes (pl. az M3-as és M35-ös autópályák között sem, mert itt díjköteles szakaszról hajtunk díjköteles szakaszra) - írja a cég.
Kapcsolódó
Egy útszakasz, pontosan onnantól díjköteles, ahol a KRESZ-ben meghatározott kiegészítő, díjfizetésre kötelező táblát kihelyezték.
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Hihetetlen módszerekkel csalnak a tanulók a forgalmi vizsgán, majd veszélyeztetik a forgalmat az utakon
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek