Újabb útszakaszokkal bővült a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat. Ezeket kapcsolták be az e-útdíj-köteles utak hálózatába az eredeti tervek szerint. Máig az érintett útszakaszok a munkák teljes befejezéséig részben-, vagy az átadás után egészében ideiglenes jelleggel díjfizetés nélkül is használhatóak voltak. Az új fizetős útszakaszok a következők:
- M4 autóút 8,5 kilométeres szakasza (Abony)
- M44 autóút 17 kilométeres szakasza (Kondoros – Békéscsaba)
- M85 autóút több mint 55,5 kilométeres szakasza (Csorna – Sopron)
Az erről szóló döntést a Magyar Közlöny 2021. évi 67. számában hirdették ki - emlékeztet a portál
Az e-útdíj a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű tehergépkocsikra vonatkozik – kivételt képezhetnek az élőállatot, illetve a mezőgazdasági terményeket szállító járművek, amelyeket bizonyos esetekben nem érinti az elektronikus útdíjfizetési kötelezettség. A díjbesorolás alapvetően tengelyszám alapján történik, ennek megfelelően három kategória létezik, a kéttengelyes (J2), a háromtengelyes (J3), illetve négy- vagy többtengelyes (J4) járművek csoportja. Nem csupán az autópályák, hanem az autóutak és főutak bizonyos szakaszai is e-útdíjkötelesek. A díj mértéke a fentieken túl az igénybe vett út típusa mellett a jármű motorjának környezetvédelmi besorolásától is függ.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Újraírták a magyar rákstatisztikát, de még mindig szörnyen rosszak az adatok
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Az államtitkár lenyűgöző számokat közölt: már 30 ezren kértek Otthon Startos hitelt
Az idősek nem kérnek a nyugdíjadóból, de az árrésstopnak örülnek