Sorin Moisescu, a vállalat operációs igazgatója kiemelte: az új 12 ezer négyzetméteres gyárban kifejezetten a prémium kategóriás ügyfelek, a BMW és a Daimler számára gyártanak a tervek szerint évente több mint kétmillió ülésszerkezetet.
Az Adient három telephelyen - Móron, Mezőlakon, valamint Kecskeméten - több mint 2700 embert foglalkoztat. Móron a Daimler, a BMW, a Rolls Royce, a Renault, a Nissan és a Volkswagen-csoport számára mechanikákat és első ülés-szerkezeteket gyártanak.
Kapcsolódó
Szentkuti László operációs menedzser elmondta: a csarnok 60 új gyártóberendezésnek ad helyet. Hegesztő területükre a legmodernebb lézerhegesztő technológiát telepítik, jövő év elején induló festőüzemükben 2020-ra, mire a teljes kapacitást elérik, napi 90-100 ezer darab alkatrész festésére lesznek képesek. Hozzátette: összeszerelő soraikat a móri gyáron belül tervezik és fejlesztik.
Gulyás Ervin operációs menedzser tájékoztatása szerint az új csarnokban ötszázan dolgoznak majd, mert a következő két évben kétszáz munkatárssal bővítik gyárukat.
Az Adient éves szinten világszerte több mint 25 millió autóülést gyárt, 86 ezer alkalmazottat foglalkoztat 33 ország 237 üzemében. A móri gyár 2016-os árbevétele megközelítette az 50 milliárd forintot, létszáma pedig a kétezret.
Fotó: Shutterstock
Legolvasottabb
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
2026: fontos döntések elé néznek az állampapír befektetők
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Elfogy a levegő Trump körül: sorra fordulnak el tőle a republikánusok
Kisöprés: mehetnek az etiópok amerre akarnak, még repjegyet is kapnak
Megszólalt egészségével kapcsolatban Károly király