Az utóbbi öt évben majdnem megduplázódva 45 milliárd forintra nőtt az optikai eszközöket gyártó cégek árbevétele - idézi a Világgazdaság a Nemzeti Cégtár adatait. A hazai magánoptikák számát a Magyar Látszerész Szövetség 800-900-ra becsüli, a üzletek száma öt-hat éve gyakorlatilag stagnál.
A magyar piac vezető szereplője a Grand Vision Hungary Kft., a negyven országban jelen lévő Grand Vision-csoport magyarországi leányvállalata. A legnagyobb magyar kézben lévő optikai hálózat a 40 egységből álló Optic World, amely egy testvérpár tulajdonában van. A vállalkozás nagykereskedést is üzemeltet, saját szemüvegkeret-gyártását Ázsiába és Olaszországba helyezte.
Magyarországon csekély rétegnek támogatja a társadalombiztosító a szemüveglencséjét, ezért Szabadi Zsolt, a Magyar Látszerész Szövetség elnöke indokoltnak tartaná a szemüveg-vásárlás cafeteriatámogatását. A munkavállalóknak súlyos anyagi megterhelés egy szemüveg megvásárlása.
A legolcsóbb és legegyszerűbb egyfókuszú szemüveglencse kerettel együtt 40-60 ezer forintba kerül, egy progresszív lencse ára a több százezer forintot is eléri. A piacon tapasztalható szinte állandó 30-60 százalékos kedvezmények általában csak szűk termékkörre vonatkoznak, és behívó jellegűek.
A fotó forrása: Földi D. Attila/Napi
Legolvasottabb
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Orbán Viktor: a „hol a lóvé"- kérdés túlmutat a Nemzeti Bankon
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről