Sport R A SEAT Leon modellcsalád a közelmúltban egészült ki a jellegzetesen sportos vonásokat még következetesebben megjelenítő kivitellel, amely a Racing rövidítése után a Sport R nevet kapta. A SEAT Leon Sport R vonzó felszereltséget kínál 180 lóerős 1.8 20VT benzin- és 150 lóerős 1.9 PD TDI motorral mind első-, mind pedig összkerékhajtású változatban, valamint a 204 LE-s 2.8 literes, 6 hengeres V-elrendezésű benzinmotorral (ez utóbbi csak összkerékhajtással rendelhető). Az utóbbi esetben a csúcssebesség már 235 km/óra. A felszereltségben visszaköszön a korábbi Leon Cupra V6-os számos megoldása. A SEAT Leon Sport R külső jellegzetességeihez tartozik a különleges első sportlökhárító a méhsejt-ráccsal takart és a ködfényszórókat is befogadó hat légbeömlő nyílással. A lökhárítókat, a hátsó légterelőt, az oldalküszöböket, az oldalsó díszléceket, a külső visszapillantók burkolatát és az ajtókilincseket mind a karosszéria színére fényezték. A hasonlóság tehát tényleg nem véletlenszerű, a Leon Cupra V6 teljes külső optikai megjelenését örökölték a Sport R modellek. Az autó sportos megjelenését fokozzák az exkluzív kivitelű, 17 colos, ötküllős, alumínium keréktárcsák és a 225/45-ös abroncsok is. A Sport R kivitel biztonsági alapfelszereltségéhez tartozik a vezetőoldali és a kiiktatható utasoldali légzsákok, az ABS blokkolásgátló, a TCS kipörgésgátló, a pánikfékkel kiegészített ESP stabilitásmegőrző elektronika, valamint az övfeszítővel ellátott, állítható magasságú első biztonsági övek is. A kényelmi alapfelszereltségek sorába tartozik a SEAT Leon Sport R-nél többek között az elektronikus klímaberendezés, a fedélzeti számítógép, az elektromos ablakemelő elöl és hátul, a masszív tartású sportülések, a fűthető és elektromosan állítható külső visszapillantók, a távirányítós központi zár, a különleges audiohangzást nyújtó "AURA" fantázianevű 8 hangszórós CD-rádió, az igényes minőségű bőr sportkormány is. Az autó utasterében olyan exkluzív részletmegoldásokra lelünk, mint például a fehér hátterű, vörös háttérvilágítású műszerek, vagy másszínfoltok, így a középkonzolt övező "Titanium" díszléc vagy a sebességváltó-gomb dekoratív pereme is. RR A SEAT Leon Sport R továbbfejlesztett változatánál az RR elnevezés a versenyzés mellett a REMUS és a SEAT együttműködésére is utal. A Leon Sport RR modell megalkotásában a versenysportban évtizedek óta elismert és rendkívül sikeres REMUS cég mellett a nem kevésbé ismert EIBACH működött közre. A már gyári szériakivitelben is kiemelkedő megjelenéssel és motorizációval bíró Sport R modellt további vérpezsdítő tuning elemekkel ruházták fel, ilyen a sportkipufogó, a progresszív ültetőrugó-készlet, és az alumínium-ötvözet nyomtávszélesítők. Ez a modell felfelé hajló kettős versenykipufogót kapott, amely az izgalmas látványon kívül rendkívül sportos hangzást kölcsönöz az autónak. Az autó karosszériáját 20 mm-rel lejjebb ültették a gyári kivitelhez képest, javítva ezzel az autó menettulajdonságait és növelve stabilitását. Az alumínium nyomtávszélesítőknek köszönhetően elöl 30 mm-rel (2x15mm), hátul 40 mm-rel (2x20mm) nő a nyomtáv, amely stabilabb úttartást és nagyobb kanyarstabilitást eredményez. A SEAT Leon Sport RR felszereltséggel kizárólag Magyarországon érhető el. Az autó a Központi Közlekedés Felügyelet által kibocsátott típusbizonyítvánnyal rendelkezik, amely egyedülálló Magyarországon. A modell mérései során bebizonyosodott, hogy a tuningelemek nemcsak audiovizuális élménnyel, hanem erőtöbblettel is felruházták a 180 lóerős kiinduló modellt. Az elkönyvelhető teljesítményplusz kb. 5,5 LE, míg a nyomatékfronton mintegy 20 Nm-el lett gazdagabb az autó. Cupra R Az abszolút csúcsmodellnek a Cupra R márkajelzést viselő SEAT-ok számítanak. A SEAT Leon Cupra R a legerősebb tagja a spanyol márka modellpalettájának. Az "R" betű a Cupra megnevezés mögött a SEAT versenypályákra tervezett modelljeinek utcai változatára utal. A SEAT Leon Cupra R vérbeli sportautóként jelenik meg az utakon széles levegőbeömlőivel, 18"-os nagyméretű kerekeivel és a karosszéria dögös megjelenésű részleteivel, melyek összességükben teszik igazán dinamikus megjelenésűvé az autót. A 4 hengeres, 20 szelepes 1781 cm3-es turbómotor kiváló 210 lóerős teljesítményt és 270 Nm nyomatékot szolgáltat. A teljesítménynövekedés egyidejűleg megköveteli az autó egyéb alkatrészeinek továbbfejlsztését is: a nagyobb motorteljesítmény, a robbanékony gyorsulás, a magasabb végsebesség, nagy hatásfokú fékrendszert , és rendkívül stabil sportfutóművet igényel. Az "agilis futómű" bevezetésével új fejlesztésű lengéscsillapító, új geometriájú első tengely, új megjelenésű, rugalmas felfüggesztés és közvetlen kormányzás kapott helyet az autóban. A biztonságos megállásról Brembo-fékek gondoskodnak, elöl 323 mm-es, hátul 256 mm-es átmérőjű belső hűtésű féktárcsákat építettek be. A fékrendszert pánikfékkel kiegészített elektronikus stabilitásmegőrző rendszer (ESP) támogatja. Csak mellékesen. A közelmúltban a tekintélyes német "auto motor und sport" magazin hat csúcsteljesítményű modellt hasonlított össze. A teszt során a SEAT Leon Cupra R futotta a leggyorsabb köridőt a Hockenheim-i versenypályán és ezen felül elnyerte a "Legkellemesebben vezethető autó" címet is.