Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) után a Magyar Autóklub Jogi Bizottsága is kifogásolja, hogy a fővárosi Üllői úton oszlopokkal leválasztották a kerékpársávokat.

Az OMSZ azért kifogásolja a döntést, mert az új biciklisávok megnehezítik a mentőautók közlekedését. A biztonságos haladást nem teszi lehetővé, mert túl keskeny, ráadásul a parkolást is korlátozzák az oszlopok – mondta az InfoRádiónak Győrfi Pál, a mentőszolgálat szóvivője.

„Az a jó, ha minél szélesebb úton haladhatnak a mentőautók.” – húzta alá a szóvivő.

Budapest reakciója szerint az újonnan kialakított biciklisávok csak itthon szokatlanok, más külföldi nagyvárosokban nem.

Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub Jogi Biztottságának elnöke ugyanakkor úgy véli, hogy a főváros nem érzi át kellőképpen, hogy a mentőknek, rendőröknek és a tűzoltóknak néha egyetlen perc késedelem is számít.

Párizsban sokkal sűrűbben vannak hidak. Egyébként pedig nem szerencsés 600 ezres lélekszámú városok helyzetét a 2 milliós Budapestéhez hasonlítani. Bécsben például több mint tízszer annyi P+R parkoló van, mint a magyar fővárosban

– tette hozzá, kiemelve, hogy az autóklub ügyvédje szerint a kerékpársávokat inkább a mellékutcákban kellene kialakítani.

A Lánchíd autós átjárhatósága mellett érvel a Magyar AutóklubA forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetésére lenne szükség a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke szerint. Részletek →