Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) után a Magyar Autóklub Jogi Bizottsága is kifogásolja, hogy a fővárosi Üllői úton oszlopokkal leválasztották a kerékpársávokat.
Az OMSZ azért kifogásolja a döntést, mert az új biciklisávok megnehezítik a mentőautók közlekedését. A biztonságos haladást nem teszi lehetővé, mert túl keskeny, ráadásul a parkolást is korlátozzák az oszlopok – mondta az InfoRádiónak Győrfi Pál, a mentőszolgálat szóvivője.
„Az a jó, ha minél szélesebb úton haladhatnak a mentőautók.” – húzta alá a szóvivő.
Budapest reakciója szerint az újonnan kialakított biciklisávok csak itthon szokatlanok, más külföldi nagyvárosokban nem.
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub Jogi Biztottságának elnöke ugyanakkor úgy véli, hogy a főváros nem érzi át kellőképpen, hogy a mentőknek, rendőröknek és a tűzoltóknak néha egyetlen perc késedelem is számít.
Párizsban sokkal sűrűbben vannak hidak. Egyébként pedig nem szerencsés 600 ezres lélekszámú városok helyzetét a 2 milliós Budapestéhez hasonlítani. Bécsben például több mint tízszer annyi P+R parkoló van, mint a magyar fővárosban
– tette hozzá, kiemelve, hogy az autóklub ügyvédje szerint a kerékpársávokat inkább a mellékutcákban kellene kialakítani.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Orbán Viktor halálos fenyegetést kapott

Megrázta a Boeinget a katasztrófa

Szakértő a légikatasztrófáról: Nem gondoltam, hogy ilyet valaha látok

Durvul a keleti nyitás: ez a magyar város lesz a kínaiak központja

Az új KRESZ betiltja a zenehallgatást

Lépett az önkormányzat: megszűnik a tömegközlekedés az alföldi városban

Magyar Péter dühös lett - szerinte ez hazaárulás, eladja szinte mindegyik részvényét

Nagyot robbant idén a magyarok kedvenc úti célja

Mintha borotvát nyelnél: brutálisan fájdalmas tünettel támad az új szupervírus
