A Bombardier a múltkori pályázat árlicitjén megajánlott árhoz képest csökkentette árait hétfőn, s a cég meg van győződve arról, hogy övé a nyertes ajánlat – mondta lapunknak Dian József, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója. Úgy tudjuk, a Bombardier járművekre megajánlott ára most 0,5 százalékponttal alacsonyabb a korábbinál, míg a karbantartásra megajánlott árak 20 százalékkal kedvezőbbek. Információink szerint a másik pályázó, a Stadler is csökkentette árait. A tegnapi árajánlatok pontokká alakítása után derülhet ki, hogy ez alkalommal melyik cég lehet a befutó. Úgy tudjuk, az előzetes számítások szerint most a Bombardier-nek kapcsolhat zöldre a szemafor. Az előző körben a megszerezhető ezerből a Bombardier 922,51 pontot, a Stadler pedig 929,08 pontot szerzett. A most újraértékelt négy tételre a Bombardier korábban 531,54, a Stadler pedig 547,07 súlyszámmal elért pontot kapott, vagyis a 15 értékelési szempontból fennmaradt 11 tételre a Bombardier 390,97, a Stadler pedig 382,01 pontot hozott össze. Ez utóbbiakhoz adják tehát hozzá a mostani árajánlat pontjait. Elképzelhető, hogy ebben a körben a cégek a korábbiaknál alacsonyabb árajánlatot tesznek. A Stadler Rail AG és a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. ismételten a szabályoknak megfelelő, nagyon jó és kedvező ajánlatot tett a MÁV-nak a Flirt motorvonat szállítására. A Stadler–Ganz Transelektro párosnak továbbra is meggyőződése, hogy a MÁV által az elővárosi motorvonatok szállítására kiírt pályázatra a Flirt az optimális jármű és a legjobb megoldás. A Stadler–Ganz Transelektro úgy véli, hogy a Bombardier általános magatartásával, illetve a tegnap leadott komolytalan ajánlatával megsértette a pályázati kiírást, a közbeszerzési törvényt és a verseny tisztaságát. A Stadler–Ganz Transelektro meggyőződése az előbbi tények fényében, hogy az egyetlen jogilag helyes lépés: a Bombardier Transportation ajánlatának érvénytelenítése és a vállalat kizárása a tendereljárás további folyamatából – áll a Stadler közleményében, amit a cég érdeklődésünkre nem kívánt kommentálni. Ezek után nem lenne meglepő, ha most a Stadler fordulna a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz. Ugyanakkor minden határidőcsúszás veszélyezteti azt a kormányzati szándékot, amely szerint 2006 tavaszán – ráadásul a választás környékén – már modern elővárosi vonaton utazhatnak a szavazók. A MÁV Rt.-től egyébként arra nem kaptunk választ, hogy mikor hirdetik ki a 120 milliárd forintra becsült pályázat eredményét.