A NAPI Gazdaság értesülése szerint újraindult a termelés a Graboplast által bezárt Kesztölci Tapétagyárban. A leányvári üzem működtetésére az egykori tulajdonosok Új Dunawall Kft. néven új társaságot alapítottak. A gyárat februárban zárta be a Graboplast, amely a kapacitás egy részét Győrbe telepítette. A régi gépek azonban Leányváron maradtak, ezeket használja az új cég tevékenységéhez.
Új Dunawall Kft. néven hárommillió forint törzstőkével alapított céget a D-Print Nyomdaipari Kft., illetve egy magánszemély. A létrejött társaság tagjai részben az egykori Kesztölci Tapétagyár tulajdonosai voltak – válaszolta lapunknak Kelenföldi László József, az Új Dunawall ügyvezető igazgatója.
Az új cég azokat a gépeket vásárolta vissza a Graboplasttól, amelyeken annak idején elkezdte tevékenységét a kesztölci tapétagyár. Az Új Dunawall még nem működik, a gépeket a D-Print üzemelteti a régi leányvári telephelyen, de a tervek szerint az üzemet jövőre átveszi a D-Printtől. (Kesztölc és Leányvár szomszéd település és a Kesztölci Tapétagyár mindig is a Leányvár külterületének számító Vaskapu pusztán termelt.)
A Kesztölci Tapétagyár Kft. 1991-ben kezdte meg működését Keszta-Dunawall Kft. néven. A Kesztölci Tapétagyárat működtető céget 1996-ben a Graboplast vette meg, majd nevét Grabetta-Kesztára változtatta. A Graboplast 2001 februárjában bezárta az üzemet, s néhány modernebb gyártósort Győrbe szállíttatott, költséghatékonysági okok miatt. A régi-új cég kapacitása évi 4-5 millió tekercs tapéta előállítására is elegendő lenne, de Kelenföldi szerint ezt nem képes felvenni a piac. Így terveik szerint évente 300-400 ezer tekercset állítanának elő, amelyet jelentős részben exportálnának. Kelenföldi hozzátette: az utóbbi időben itthon nem kelendő a hagyományos tapéta, a divat főként a fűrészporból préselt és a habtapétáknak kedvez, ám bíznak a hagyományos termékek keresletének felfutásában. Az Új Dunawall saját tapétáin kívül mások termékeit is forgalmazza majd.
Az új társaság nem kívánja megtartani a Kesztölci márkanevet, jóllehet az hozzá került. Korábban is arról volt szó, hogy lassanként áttérnek a Dunawall márkanévre – mondta Kelenföldi –, ugyanis a Kesztölc szóval nehezen birkóztak meg a külföldiek.
Hőnyi Gyula
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.