A MÁV évente mintegy 950 vasúti kocsi fővizsga jellegű karbantartását végezteti el, főként a saját tulajdonában lévő, illetve a részben birtokolt karbantartó állomásokon. Ám egyre nagyobb teret nyernek a karbantartási munkálatok végzésére szakosodott magántulajdonú társaságok - mondta lapunknak Riesz Gábor, az MMVJ ügyvezetője. Az MMVJ-t a szintén vasúti szerelvények karbantartására létrehozott G. Tim-Co tulajdonosai alapították nemrég a napi karbantartási munkálatok elvégzésére. A G. Tim-Co tavalyi árbevétele meghaladta a 800 millió forintot, míg idén egymilliárd forint feletti bevételre számítanak, amiből 800-850 millió forintot tesznek ki a fővizsga típusú munkálatok. Riesz elmondása szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy a társaságnak nincs saját tulajdonú ingatlana (jelenlegi telephelyüket a MÁV Keleti Gépészeti Főnökségétől és a MÁV Északi Járműjavítótól bérlik). A G. Tim-Co egyébként tavaly kezdett meg egy beruházást Celldömölkön - a Siemens Rt. tulajdonában lévő Landis & Staefa ESCO Kft. megbízásából -, ahol egy előfűtőtelepet létesítenek 120-180 millió forintból. A cég főbb partnerei közé tartozik egyebek mellett a vasúti kocsikat gyártó spanyol CAF, illetve az energiaellátó berendezéseket gyártó, szintén spanyol Sepsa. Képviseleti szerződése van a társaságnak az olasz Microelettrica Scientifica S.p.A céggel, amely kötött pályás járművekhez gyárt elektromechanikus kapcsolókészülékeket. Bakonyi Attila