Már a zárónap, március 13. előtt meghaladta a tavalyit a 75. genfi nemzetközi autószalon látogatottsága. Az elmúlt évben 730 ezer érdeklődő kereste fel a kiállítást – tájékoztatta a NAPI gazdaságot René Lambelet, a szakkiállítás sajtófőnöke és PR-vezetője –, míg az idén számításaik szerint 800 ezer körüli nézőszámmal zárhatják a „boltot”. Az előzetes adatok szerint a mintegy száz országból érkezett vásárlátogatók 45 százaléka volt külföldi. Az autógyárak a genfi vásáron évről évre bemutatják fejlesztési és gyártási újdonságaikat is. 2005-ben a 30 országból érkezett 261 kiállító összesen 900 új, illetve megújult autómodellt állított ki, ezek közül 53-at világ-, 18-at pedig európai premier keretében ismerhettek meg a látogatók. Az autószalon költségvetése 10 millió euró körül alakul, a megrendezésnél nem terveznek hasznot – mondta Lambelet. Bár a lista véges, mégis kisebb kötetet tenne ki az idei genfi autószalon minden egyes új modelljének bemutatása. Az újdonságok között számos sorozatgyártásra érett modell szerepelt, például az új Volkswagen Passat és a Golf Plus, a Seat Leon, az Audi A6 Avant, a Porsche 911 Carerra, az Alfa Romeo Brera, az új Opel Zafira, valamint az Astra GTC Sport vagy a Chevrolet Matiz, amely itthon Spark néven kerül a márkaszalonokba. Nagy érdeklődést keltett az Esztergomban készülő új Suzuki Swift, a Renault Laguna, a Citroen C6, a Peugeot 1007, a Mercedes B–170, az új Kia Rio, a Maybach, a Honda Legend, a Nissan Navara, a Fiat Croma és Stilo, a Mazda MX–5, a BMW 3-as, az új Grand Cherokee és a Hyundai Sonata. Érdemes kiemelni a premierek közül a Citroën–Peugeot–Toyota hármas kétszeres újdonságát: egy új együttműködési forma, illetve annak termékei bemutatkozását. A francia PSA Peugeot-Citroën és a japán Toyota 2001-ben döntöttek arról, hogy közös társaság, a Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) keretében új autógyárat építenek a csehországi Kolínban. Az elmúlt évben elkészült üzemben a gyártás minden fázisa közös, ám az alapelemeikben azonos autók bizonyos részei különbözők, így önálló arculatuk van és az értékesítés is a felek saját csatornáin keresztül (következésképpen a cégek saját kockázatvállalása mellett) történik. Az eredetileg 1,5 milliárd euró beruházási értékkel számoló TPCA végül 1,3 milliárdból hozta ki az új létesítményt, amelyben már megkezdődött a sorozatgyártás. Az autógyár várhatóan a jövő évtől éri el termelési kapacitásának maximumát, az évi 300 ezer új kisautó kibocsátását. Ezen a mennyiségen – a tervek szerint – egyenlő arányban osztoznak a részt vevő cégek.