A cég most egy helyi befektetőt keres, aki átvenné tőle a részvényeket.
A lap úgy tudja, hogy döntés még nem született, de ez is egy lehetőség, hogy a Renault megszabaduljon a Ladától, amelynek 45 ezer alkalmazottja felé is jogi felelősséggel tartozik.
Az biztos, hogy a francia autógyártó nem tudná átadni az AvtoVAZ-ban lévő 68 százalékos részesedését a másik részvényesnek, a Rostec állami vállalatnak, mert az orosz partner szankciók alatt áll. Egyelőre nem világos az sem, hogy a Renault százszázalékos tulajdonában álló moszkvai Lada-gyár hogyan illeszkedne a tervbe.
A Renault a múlt héten leállította moszkvai üzemének működését, és közölte, hogy megvizsgálja az AvtoVAZ számára rendelkezésre álló lehetőségeket.
A Lada gyártja Oroszország két legkelendőbb autóját, a Vestát és a Grantát, és a helyi piac mintegy 22 százalékát birtokolja. A Renault tavaly bevételeinek mintegy 10 százalékát szerezte Oroszországból, az AvtoVAZ pedig 8,7 százalékos haszonkulccsal dolgozott.
Ez azonban a múlté, hiszen a Lada sem tud autót gyártani importalkatrészek nélkül, így mostantól vélhetően csak égetni fogja a pénzét.
Az Ukrajnában zajló háborúval kapcsolatos folyamatos tudósításunkat itt olvashatja.
Legolvasottabb
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Már elsöpörték a kormányt a tömeges tüntetések, de ennyivel nem érik be a pazarló államtól tartó tiltakozók