A cég most egy helyi befektetőt keres, aki átvenné tőle a részvényeket.
A lap úgy tudja, hogy döntés még nem született, de ez is egy lehetőség, hogy a Renault megszabaduljon a Ladától, amelynek 45 ezer alkalmazottja felé is jogi felelősséggel tartozik.
Az biztos, hogy a francia autógyártó nem tudná átadni az AvtoVAZ-ban lévő 68 százalékos részesedését a másik részvényesnek, a Rostec állami vállalatnak, mert az orosz partner szankciók alatt áll. Egyelőre nem világos az sem, hogy a Renault százszázalékos tulajdonában álló moszkvai Lada-gyár hogyan illeszkedne a tervbe.
A Renault a múlt héten leállította moszkvai üzemének működését, és közölte, hogy megvizsgálja az AvtoVAZ számára rendelkezésre álló lehetőségeket.
A Lada gyártja Oroszország két legkelendőbb autóját, a Vestát és a Grantát, és a helyi piac mintegy 22 százalékát birtokolja. A Renault tavaly bevételeinek mintegy 10 százalékát szerezte Oroszországból, az AvtoVAZ pedig 8,7 százalékos haszonkulccsal dolgozott.
Ez azonban a múlté, hiszen a Lada sem tud autót gyártani importalkatrészek nélkül, így mostantól vélhetően csak égetni fogja a pénzét.
Az Ukrajnában zajló háborúval kapcsolatos folyamatos tudósításunkat itt olvashatja.
Legolvasottabb
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Itthon támadják, Ausztráliában viszont épp átveszik Nagy Mártonék ötletét
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Ezt teszik most a legtöbben a nyugdíjukkal