A közlemény szerint a GVH jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki. A hivatal a Google tájékoztatási gyakorlatát vizsgálta a Google-fiókban elérhető "Internetes és alkalmazástevékenység", a "Hirdetések személyre szabása" funkciók valamint az Allo chatkliens adatkezelésével, továbbá a chatkliens végpontok közötti titkosításával összefüggésben.
Allo
Kapcsolódó
A GVH kifogásolta, hogy a Google nem adott olyan közvetlen tájékoztatást a más Google-termékektől, illetve a Google-fióktól függetlenül is használható Allo chatkliens ismertetése, telepítése és használata során a fogyasztók adatainak kezeléséről, ami szükséges lehet a tájékozott fogyasztói döntéshez. A tájékoztatás nélkül a fogyasztó hiányos információkkal bírhat a termék jellegéről, természetéről és a használat ellentételezéséről.
Az Allo chatkliensszel kapcsolatban kiemelték, a GVH nem tartotta indokoltnak sem a versenyfelügyeleti eljárás megszüntetését, sem a jogsértés hiányának megállapítását, ugyanakkor arra a következtetésre jutott, hogy az esetleges sérelem - az Allo adatkezelésével kapcsolatos tájékoztatások miatt - hatékonyan kezelhető a társaság kötelezettségvállalási csomagjával, így a közérdek védelme biztosítható.
Ezt vállalta a Google
A közlemény szerint a Google kötelezettségvállalása értelmében létrehoz egy aloldalt az Allo adatkezeléséről az Allo Súgó weboldalon. A Google vállalta, hogy az aloldalt a fogyasztók számára érthetően és kiegyensúlyozottan szövegezi meg. Vállalta továbbá, hogy a tájékoztatást a webáruházak leírásaiban könnyen, a bevezető szöveget követő első bekezdésben teszi elérhetővé.
Ezeken felül 2018. negyedik negyedévében a YouTube csatornán egynapos, grafikus edukációs bannert (reklámcsík) tesz közzé azzal az üzenettel, hogy a Google gyűjti és kezeli személyes adataikat, és javasolja az adatvédelmi irányelvek és beállítások átnézését.
A kötelezettségvállalás eredményeként módosuló kereskedelmi gyakorlat túlmutat az adott ügyön, hiszen nemcsak a magyar nyelvű tájékoztatásokat érinti: az adatkezelési aloldalt egyidejűleg még 44 nyelvre fordítják le, valamint vállalkozás az Allo chatkliens felhasználóinál lényegesen nagyobb magyar fogyasztói kört képes elérni az általános, adatvédelmi témájú edukációs bannerrel, szélesebb tartalmú üzenettel - olvasható a GVH közleményében.
Forrás: Pixabay
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Még a kockázatos besorolású betegek sem jutnak hozzá most ehhez a gyógyszerhez
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Magyarok is veszélyben: újabb erőszakhullámra, téli terrortámadásokra figyelmeztetnek
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje