Költségcsökkentési programja keretében az autógyártó elsősorban a megüresedő munkahelyek be nem töltésével tervezi végrehajtani a leépítést. Emellett részmunkaidős foglalkoztatást kínálnak majd a nyugdíjhoz közeledő munkatársaknak, valamint a munkavállalóval kötött megállapodással csökkentik az adminisztratív létszámot a németországi telephelyeken. Németországban 2029 végéig üzemgazdasági indokkal nem lesznek elbocsátások - írta az MTI.
A konszern vezérigazgatója, Ola Källenius ebben a hónapban korábban jelentette be 1,4 milliárd eurós megtakarítási tervét a bérköltségnél, ezen belül minden tizedik adminisztratív munkahely felszámolására. Konkrét számok azonban akkor sem hangzottak el.
Az üzemi tanáccsal a karcsúsításról megkötött keretegyezménnyel 2022 végéig el tudjuk érni a kitűzött célt - fogalmazott Wilfried Porth személyzeti igazgató a Daimler közleményében. A megállapodás sarokpontjai teljesítésének a részleteit az elkövetkező hetekben dolgozzák majd ki.
A bejelentés szerint a határozott idejű munkaszerződéseket csak "nagyon korlátozott számban" fogják lejáratkor meghosszabbítani. Az új heti 40 órás munkaszerződésekkel pedig "szűkmarkúan" fognak bánni, emellett ösztönzőkkel igyekeznek majd rávenni meglévő alkalmazottaikat munkaidejük önkéntes csökkentésére.
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Berágtak a németek, bekérették az orosz nagykövetet
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Kitört a botrány: korlátozza a „túl sok bukást” a Semmelweis Egyetem
Orbán Viktor: Vége van
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból