A gázvezetéknek a túlnyomórészt a Balti-tenger fenekén húzódó, az oroszországi Viborgtól egészen a németországi Greifswaldig vezető 1230 kilométeres nyomvonala már szinte teljes egészében elkészült, a dán felségvizeket keresztező 120 kilométeres szakasz kivételével.
Az oroszországi gázmezőket az európai fogyasztókkal összekötő vezeték megépítését erősen ellenezte Washington mellett az orosz gázszállítások két korábbi tranzitországa, Lengyelország és Ukrajna is. Washington Oroszország európai gazdasági és politikai befolyásának az erősödésétől tartva igyekezett megakadályozni a projekt kivitelezését, a két tranzitország pedig bevételének elveszítését fájlalja.
A projekt kivitelezése tavaly decemberben állt le, amikor Washington szankciók alá helyezte a munkálatokban részt vevő vállalatokat, közöttük a csővezeték fektetését végző hajók üzemeltetőjét, a svájci-holland Allseas vállalatot.
A dán energiaügyi minisztérium mostani döntésével a pozíciójukat horgonnyal rögzítő hajók számára engedélyezte a vezeték fektetésének folytatását. A washingtoni szankciók továbbra is érvényben vannak a magasabb technológiai szintet képviselő, önmagukat hajtóműveik erejével automatikusan pozicionáló hajókra vonatkozóan.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja

Orbán Viktorék nagyon hittek benne, de csak bukdácsol a magyar ipar reménysége

Tizezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Jönnek az új automaták, eltűnik a készpénz a bankokból

Invázió Budapesten: de ez még csak a kezdet

Simor András megnevezte, ki lehet örökre hálás az MNB-s ügy miatt

Sokkoló számok: így tépte szét a háború és az infláció Európát

Gumicsontot rágtak a kormányinfón, miközben az igazi pénzözön elúszni látszik

Napjai vannak hátra, ha súlyos tízezreket akar megspórolni
