Inkább évek kellenek, mint hónapok, mire újra normális állapotba kerülünk - mondta a Bloombergnek Mario Boselli, a több mint kétszáz iparági céget képviselő olasz divatipari kamara elnöke egy milánói divatbemutatón. A Roberto Cavalli és a Stefanel divatipari vállalatok a múlt héten közölték, hogy a luxusmárka-cégeknek a recesszió miatt még mindig rosszul megy a soruk. Olaszország 70 milliárdos eurós divatiparában - amely összességében az ország második legnagyobb foglalkoztatója - 80 ezer állás szűnhet meg, ha elmarad a megfelelő kormányzati segítség - figyelmeztet az ország legnagyobb üzemi tanácsa. A divatipar több mint kilenc százalékát teszi ki az olasz ipar teljesítményének. Az olasz ruházat és kiegészítők gyártásával foglalkozó cégek eladásai 15 százalékkal eshetnek idén a kamara adatai szerint. Elsősorban a kis butikok viselik a terhek nagy részét. Ez 21 százalékos visszaesés a második negyedévben, amely a legrosszabb teljesítmény az első félévben az 1990-as évek eleje óta.