Lengyelországban egyre jobban erősödik a vegetáriánus étkezés. A Biedronkában - ez a legnagyobb kereskedelmi hálózat az országban - a tofu eladása 160 százalékkal nőtt az év első felében az egy évvel korábbihoz képest. Nagy népszerűségnek örvend a humusz, aminek eladása 40 százalékkal nőtt. A Vega Burgerből hat különböző ízűt is bevetettek, és a szójakolbász is népszerű termék lett. Egyes termékek gyártói átálltak a vegán verziókra, többek között a legnépszerűbb majonézből, a kielceiből készül ilyen változat - derült ki a Rzeczpospolita cikkéből.
A lengyelek több mint 40 százaléka változtatta meg étkezési szokásait a járvány alatt, közülük legalábbis minden negyedik korlátozta a húsevést, sőt még a fehérje bevitelét is. Igaz, a szocialista hiánygazdaság éveiben nagyon is hozzá kellett szokniuk a lengyeleknek a hús hiányához, bár az már rég volt. A friss adatok a Market Reserch World vizsgálataiból derültek ki.
Kapcsolódó
Ugyanakkor már tavaly is azt mutatta az akkori felmérés, hogy legalább egymillió lengyel nem eszik egyáltalán húst, kétmillió pedig korlátozza annak fogyasztását. Most ez az irányzat határozottan még népszerűbb lett. A járvány alatt ugyanis messze többen főztek otthon az emberek, rendszeresebben ettek, mivel otthon voltak.
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Csúcson a karácsonyi ajándékroham: ezek a termékek fogynak most a leggyorsabban