Brian Pierce, a montreali székhelyű, háromszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza kedden egy videokonferencián azt mondta, becsléseik szerint eddig 123 milliárd dollár értékű segítséget kaptak a légitársaságok az államoktól. Ennek legnagyobb része, 50 milliárd dollár hitel formájában érkezett, 34 milliárd dollárt tett ki a bértámogatás, a maradék a hitelgarancia összege.
Mivel negyedévente 61 milliárd dollárral csökken a társaságok készpénzállománya, igénybe kell venniük az utóbbi támogatási formát is. A garancia mértéke azonban országonként eltérő: az Egyesült Államok a 2019-es árbevétel 32, Franciaország a 36 százalékát biztosította a légiközlekedésnek, míg Kínában ez az arány alig 2 százalék volt.
Brian Pierce figyelmeztetett, hogy a jelentős mértékűre, 530 milliárd dollárra emelkedhet a társaságok hitelállománya, az adósságszolgálat növekvő terhe pedig több légitársaságot is csődhelyzetbe sodorhat. Az elemző szerint ezt csak úgy tudják elkerülni, ha a tőkepiacokról szereznek friss forrást, vagy akkora mértékben növelik árbevételüket az újraindulás után, amely kompenzálni tudja a növekvő adósságszolgálatot.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója ettől függetlenül továbbra is arra kérte a kormányokat, hogy támogassák a légitársaságokat, mert e nélkül csődhullám lehet az iparágban.
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan, hogy mennyi pénzért lehet hálálkodni
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció