Brian Pierce, a montreali székhelyű, háromszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza kedden egy videokonferencián azt mondta, becsléseik szerint eddig 123 milliárd dollár értékű segítséget kaptak a légitársaságok az államoktól. Ennek legnagyobb része, 50 milliárd dollár hitel formájában érkezett, 34 milliárd dollárt tett ki a bértámogatás, a maradék a hitelgarancia összege.
Mivel negyedévente 61 milliárd dollárral csökken a társaságok készpénzállománya, igénybe kell venniük az utóbbi támogatási formát is. A garancia mértéke azonban országonként eltérő: az Egyesült Államok a 2019-es árbevétel 32, Franciaország a 36 százalékát biztosította a légiközlekedésnek, míg Kínában ez az arány alig 2 százalék volt.
Brian Pierce figyelmeztetett, hogy a jelentős mértékűre, 530 milliárd dollárra emelkedhet a társaságok hitelállománya, az adósságszolgálat növekvő terhe pedig több légitársaságot is csődhelyzetbe sodorhat. Az elemző szerint ezt csak úgy tudják elkerülni, ha a tőkepiacokról szereznek friss forrást, vagy akkora mértékben növelik árbevételüket az újraindulás után, amely kompenzálni tudja a növekvő adósságszolgálatot.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója ettől függetlenül továbbra is arra kérte a kormányokat, hogy támogassák a légitársaságokat, mert e nélkül csődhullám lehet az iparágban.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Ennyi pénz hullik a kisgyermekesek ölébe év végén
Nem vicceltek, tényleg a Mol az ország legnagyobb kávézója
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija