A kormányzati honlapon csütörtökön tették közzé a módosítást, amely szerint médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, médiagyártási, reklámügynökségi, valamint telemarketing- és online kommunikációs szolgáltatási feladatok elvégzésére köt vállalkozási szerződést a Miniszterelnökség hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos eljárás keretében.

A közbeszerzési terv Mikecz Péter igazgatási ügyekért felelős helyettes államtitkár által jóváhagyott megváltoztatását azzal indokolták, hogy "Magyarország lakosságának tájékoztatása érdekében előre nem látható okból és rendkívüli sürgősséggel médiakampány megindítása vált szükségessé".

A kormány a jövőben is - éppen úgy, mint megalakulása óta folyamatosan - abban érdekelt, hogy "minél szélesebb körben és minél egyértelműbben tájékoztassa az állampolgárokat a szándékairól és egyben mozgásteréről is" - válaszolta a közbeszerzésiterv-módosítás részleteivel kapcsolatban Mikecz Péter az MTI-nek.

Éppen ezért volt fontos "az ajánlatkérő által előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség miatt hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás kezdeményezése egy olyan témában, amelynél az állampolgárok időbeni tájékoztatása kiemelt fontossággal bír" - tájékoztatott a helyettes államtitkár, aki válaszában arra nem tért ki, hogy pontosan milyen témában indul majd médiakampány.

A Miniszterelnökség idén februárban szerződött - egy évre bruttó 800,1 millió forint keretösszegben - az I.M.G. Inter Media Group Kft.-vel médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs feladatok elvégzésére. A közbeszerzésen nem akadt versenytársa az I.M.G.-nek. A kancellária szintén egy évre kötöttb megállapodást a Young and Partners Kft.-vel 315 millió forint értékben rendezvényszervezésre és az ahhoz kapcsolódó pr-, valamint tájékoztatási feladatokra.