A The Coca-Cola Company globális stratégiájának, a Hulladékmentes Világ koncepciójának lényege a csomagolási hulladék megszüntetése és a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakítása, amelyben minden hulladékból újra és újra alapanyag lesz. De a PET-palackok helyett már olyan csomagolásfajtákban is gondolkodnak, amelyek gyártása eleve kevesebb hulladék- és energiafelhasználással jár, fenntarható forrásból származik az alapanyaga. Ezért a cég és a a dán Paper Bottle Company (Paboco) közösen próbálkozott meg a 100 százalékban újrahasznosítható papírpalack fejlesztésével
Már 2019 óta folyik az üdítőitalgyártó brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratóriumában a vizsgálat a papírpalackokkal. A jelenlegi fázisban a csomagolás a papír borításon belül egyelőre teljes mértékben újrahasznosítható műanyag belsőt tartalmaz, ahogy kupakja is 100 százalékban újrahasznosítható műanyag. A prototípus bemutatása után a fogyasztói tesztelés időszaka következett, a hazai vásárlók próbálhatták ki először az új csomagolás első kísérleti darabjait. 2021. június 16-tól a kifli.hu online bevásárlóhelyen rendelt AdeZ növényi alapú ital mellé ajándék termék is járt, amely már a papírpalack prototípusában érkezett a vásárlókhoz. A kiürült palackokat a Coca-Cola Magyarország visszagyűjtötte, a fejlesztőközpont pedig laboratóriumi vizsgálatoknak vetette alá, hogy kiderüljön, hogyan teljesített a csomagolás, miként állta ki a szállítás és a használat próbáját.
Az üdítőitalgyártó részletesen felmérte a magyar vásárlók véleményét, a palack teljesítményét és megítélését. Az új csomagolás kipróbálása után a válaszadók közel 90 százaléka kifejezetten szerette az AdeZ új papírcsomagolását, és ha választaniuk kellene két azonos termék közül, akkor a válaszadók 85 százaléka határozottan a papírpalackban kapható ital mellett döntene.
A The Coca-Cola Company a brüsszeli központjában fejlesztett papírpalackokra egyelőre nem a meglévő újrahasznosítható csomagolások helyettesítéseként, hanem azok kiegészítéseként tekint. A cél: 100 százalékos újrafeldolgozhatóság, hulladékmentesen – az összes csomagolás összegyűjtésével és újrahasznosításával, hogy ne kerüljön csomagolási hulladék a környezetünkbe. A papírpalackokat most továbbfejlesztik, hogy mielőbb megszülethessen egy teljesen bioalapú és 100%-ban papírként újrahasznosítható papírpalack. Ennek előállításához kizárólag fenntartható eredetű faanyagot használnak majd, amely fogyasztás után ismét papírként dolgozható fel. A palackok gyártáshoz szükséges fa pótlására is gondolt a cég: a Coca-Cola Magyarország tavasszal fasor ültetésbe kezd Dunaharasztiban lévő központja szomszédságában a városi önkormányzattal közösen.
A társaság egyébként más vállalásokat is tett már a fenntartható termelésért:
- 2030-ig minden elsődleges italcsomagolásnak 100 százalékban újrahasznosíthatónak kell lennie – a Coca-Cola Magyarországon felhasznált italcsomagolásai – köztük a PET palackok - már ma is 100 százalékban újrahasznosíthatók;
- a PET palackok előállításához egyre nagyobb arányban kell újrahasznosított műanyagot felhasználni – 2025-ig az újrahasznosított műanyag arányát 35 százalékra, 2030-ra 50 százalékra növelik;
- 2030-ra az italpalackok és -dobozok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtését vállalták, függetlenül attól, ki gyártotta, csomagolta a palackokat és dobozokat.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Orbán Viktor üzent: elrendelte, hogy mi kötelező a mai napon

Már a Fideszben is feltűnt, hogy több mint hatszáz napja futnak Magyar Péter után

Örömtánc a Vatikánban: Leó pápa visszaállította a konklávé bónuszát, amelyet Ferenc pápa eltörölt

Nem gondolná hol húzták fel az EU legnagyobb akkus tárolóját

Rettegésben a németek: még csak most jönnek a tömeges elbocsátások

Áramtalanítják a Balatont: ezt jó előre tudnia kell, ha itt lakik

Rúd sem kell már, kötéltáncos idegei lettek a forintnak

Jövő héten visszatér, amire mindenki várt, de aztán ismét jön a feketeleves

Gigarekord: orbitális többségbe kerültek a turisták a magyarok egyik kedvenc célpontján
