A közlemény szerint a hivatalhoz érkező panaszlevelek egy részében a fogyasztók azt kifogásolták, hogy a számlaleveleket késedelmesen kapják kézhez, így nem tudják a számlát a megadott határidőben befizetni. Ezért a fogyasztói észrevételek nyomán Dorkota Lajos, a MEKH elnöke - a jogszabályi előírás maradéktalan érvényesülésére és a fogyasztók érdekeinek védelmére tekintettel - levélben szólította fel a közműszolgáltatókat számlaküldési gyakorlatuk felülvizsgálatára, valamint arra, hogy a cégek az általuk megtett intézkedésekről tájékoztassák a hivatalt.
A MEKH szerint a szolgáltató kötelezettsége, hogy úgy juttassa el a számlákat a felhasználóknak, hogy a számla kiegyenlítésére a kézhezvételétől számított legalább 8 nap rendelkezésükre álljon. Továbbá arra is felhívták a figyelmet, hogy a számlafizetés teljesítési időpontja az előírt összeg jóváírása a közműszolgáltató bankszámláján.
A hivatal célja az intézkedéssel a jogszabályi előírások betartatása mellett az, hogy elősegítse: a számlákat a fogyasztók határidőben tudják kiegyenlíteni - olvasható az energiahivatal közleményében.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Újra támad az Ipoly: két határút is eltűnt a víz alatt Nógrádban
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről