A szállítópálya telepítésével a posta a vidéki logisztikai üzemei közül elsőként a Győri Depóban modernizálja a teljes logisztikai folyamatot, amely egyfajta mintaként szolgál a többi depó számára.
A szállítópálya összeszerelése és tesztelése két hónapig tartott, amelyet a próbaüzem követett.
A Győri Logisztikai Depó a Magyar Posta új csomaglogisztikai hálózatának részeként 2017 novemberében kezdte meg működését a jelenlegi, bérelt ingatlanban. Az üzem a postai logisztikai hálózat egyik nagy forgalmú küldeményfeldolgozó egysége, évente mintegy 2,5 millió darab csomagot kezel, amely csúcsidőszakban naponta akár 15 ezer küldemény feldolgozási és kézbesítési feladatainak ellátását is jelentheti.
A depó vonzáskörzete teljes Győr-Moson-Sopron megye, amely mintegy 470 ezer lakossági és 87 ezer gazdasági szereplőt jelent.
A Magyar Posta MPL+ projektje 2019-ben indult első körben ingatlanfejlesztésekkel, új depók építésével. A program következő szakaszában országszerte szállítópályákat telepítenek, amelyekkel gyorsabb és hatékonyabb lesz a csomagfeldolgozás.
Az idei évben várhatóan Szekszárdon és Fóton helyeznek üzembe hasonló csomagszortírozó berendezéseket és Debrecenben megkezdik a szállítópálya építését, amely várhatóan jövőre készül el.
Az MPL+ program részeként országszerte három helyen zajlanak még depóépítések zöld- és barnamezős beruházások keretében.
Legolvasottabb
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Itthon támadják, Ausztráliában viszont épp átveszik Nagy Mártonék ötletét
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
2026: fontos döntések elé néznek az állampapír befektetők