A ContiTech makói üzemében 1600-an dolgoznak. Kora tavasszal azért szerveztek sztrájkot Makón, mert a cégcsoport két üzemében, Makón és Vácott felbontották a kollektív szerződést, a munkabeszüntetés szervezői a megszerzett jogaik megtartása miatt állították meg a munkát a gyárban - írja a hvg.hu.
"Az autóiparban a globális félvezetőhiány miatt csökken a termelés. Közben zajlik egy átalakulás, a belső égésű motorral működő autók helyét átveszik az elektromosak. Ezzel a változással a makói üzem nem tartott lépést, ide három éve nem érkezett új projekt, és a gyár három éve veszteséges" - mondta Szűrszabó Levente, a makói gyár igazgatója a Délmagyar cikke szerint
.Az ügyvezető cáfolta azokat a vádakat, amelyek szerint a sztrájkolókat küldték volna el megtorlásként. A leépítést az igazgató szerint üzleti megfontolások miatt kell meglépniük, mivel az üzem veszteséget termel, egyfelől a globális félvezetőhiány, másfelől az elektromos autók térnyerése miatt. Évek óta nem érkezett a gyárba új projekt, harmadik éve veszteséget termelnek.
Legolvasottabb
Szakértő: ha Orbán Viktor így folytatja, csak a félelem marad utána
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Meghökkentő felszólítással állt elő Trump: visszakéri a fel nem robbant bombáját
Orbán padlógázzal tolja a háborús tartalmat: most azt is elárulta, mikor jön az EU-Oroszország összecsapás
Sokak rémálma válhat valóra: minden jel arra mutat, hogy a legrosszabbra kell készülnünk
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Felkavaró beszédet tartott a Nobel-díjátadó előtt Krasznahorkai László: a ma angyalai áldozatok, akiket a világ kegyetlensége tett tönkre
Már nem készpénzt kérnek karácsonyra a fiatalok: megdöbbentő dolgot írnak helyette a kívánságlistára