Lázár János volt Miniszterelnökséget vezető miniszter szívügye volt, hogy Szegedet villamos kösse össze Hódmezővásárhellyel. A tram-train nevet kapott villamos vonal részét képezi a járműtelep építése, amelynek a költségét a kormány most megemelte.
A Magyar Közlönyben megjelent határozatban az eredeti összeg úgy nézett ki, hogy 2 milliárd 751 millió forint származott az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP), míg 730 millió forint volt a hazai forrás. A kettő együtt adta ki a beruházás teljes, 3 milliárd 481 millió forint költségét.
Kapcsolódó
A módosítás az IKOP részt 787 millió, míg a hazai forrást 213 millió forinttal megemelte, így jött ki a teljes költség (támogatás) 4 milliárd 481 millió forintra.
Az eredeti, 2016-os határozatban a kormány 13 milliárd 250 millió forintot irányzott elő a NIF Zrt.-nek a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítására. A működtetéshez szükséges 8 jármű beszerzésére pedig 10 milliárd forinthoz jutott a MÁV-START Zrt.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Kennedy már megint életekkel szórakozik, újabb kötelező oltást iktatott ki
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk az autósoknak, ha autópályára merészkednek
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek