Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Új fogyasztóvédelmi elvárásokat fogalmazott meg az MNB. Ennek nyomán szeptember elsejétől a bankoknak kötelező például meghatározniuk, hogy az idősebb ügyfelek miként vehetik igénybe szolgáltatásaikat. A jegybank elvárja például, hogy az életkort ne tekintsék automatikus elutasítás indokának - írta a pénzügyi portál.

Mindez nem jelenti azt, hogy kortól függetlenül, bármilyen hosszú futamidőre kötelező lenne hitelt adniuk a bankoknak. Az MNB úgy gondolja, hogy a hitelintézeteknek előre meg kell határozniuk azokat a feltételeket, amelyek teljesülése esetén a szolgáltatásuk idősebb ügyfelek számára is elérhető (például további biztosítékok előírásával).

A nyugdíjas házaspárok sokszor, hogy a hátramaradót megkíméljék a macerától, rendelkeznek, vagy közös névre veszik számlájukat. Probléma azonban ilyen esetekben is lehet. Ezt bizonyíthatja az is, hogy az MNB szeptember 1-jétől elvárja, hogy a bankok honlapjukon tegyék közzé: a náluk lévő pénzügyi hagyaték (várható) örököseit, haláleseti kedvezményezettjét milyen kötelezettségek - például átvételi díjak, költségek - terhelik majd. A jegybank szerint e terhek nem lehetnek a szolgáltatáshoz képest aránytalanul magasak, s az örököst indokolatlanul nem lehet kötelezni a pénzügyi szervezet szolgáltatásainak igénybevételére sem.

A bankoknak jelezniük kell azt is, hogy a hagyatéki eljárás lezárultáig a titokvédelem miatt milyen információk adhatók ki. Követendő gyakorlat lehet, hogy a jogerős hagyatékátadó végzés kézhezvétele után a bank maga vegye fel a kapcsolatot az örökösse, ha az 30 napig nem jelentkezik. Ha az örökhagyó közeli hozzátartozója írásban kéri, elvárás, hogy a pénzügyi szervezet adatot szolgáltasson számára az elhalálozott által felvett és még vissza nem fizetett hitelről, lízingtartozásról a jogerős hagyatéki végzésről szóló tudomásszerzésig - írta az Azénpénzem.hu.