A kereskedők a kínálat átalakításával, a tavaszi kollekció piacon tartásával próbálják ellensúlyozni a visszaesést. A napszemüvegeket és egyéb kiegészítőket forgalmazó Avanglion Kft.-nél volt olyan májusi nap, amikor 80 százalékkal kisebb volt a forgalom a havi átlaghoz képest. A kánikula idején viszont megnő a vásárlók száma, így összességében nem esik vissza a nyári értékesítés. A ruházati kereskedelem nem mutat ekkora hullámzást, de itt is érezteti hatását az esős idő. A Jeans Club Kereskedelmi Kft. némi elmaradást tapasztal ugyan, ám a hűvösebb napokon a vevők inkább a bevásárlóközpontokban lévő boltokat keresik fel. A GfK Hungária tavalyi felmérése is arra utal, hogy a nyári időszaknál csak a januári kereslet alacsonyabb. A múlt év eleji pangás után fokozatosan nőtt a forgalom május végéig, nyáron csökkentek az eladások, egészen augusztusig, amikor vélhetően az utószezoni leárazások ismét lendületet hoztak, de az igazi áttörést a szeptember-december közötti időszak jelentette. (MH jún. 3., 12. old.)