A MÁV most elfogadott üzleti tervében az idei évre 240,9 milliárd forint szerepel a költségoldalon, ami az egyéb költségek mellett a 103 milliárdos anyag jellegű ráfordításokból, valamint a 107,5 milliárd forintra tervezett személyi költségekből tevődik össze - tájékoztatott a társaság. A bevételi terv végösszege 212,0 milliárd forint. Ebből 28,4 milliárd a személyszállítási menetdíjbevétel, az áruszállításból pedig 80 milliárd forintnak kell befolynia. Ehhez jön még csaknem 18 milliárd forint vagyonhasznosítási, pénzügyi és egyéb bevétel. A bevételi oldalon hiányzó 86 milliárd forintot döntően a személyszállításhoz kapcsolódó állami árkiegészítés, illetve termelési ártámogatás fedezi. A még ezután is fennmaradó, a kiadások és bevételek között keletkező hiány a kormány kezességvállalása mellett felvett hitelekből pótolható. Az üzleti terv szerint a MÁV 2002-es vesztesége nem lépheti túl a 28,9 milliárd forintot, ami 0,2 milliárdos lefaragást jelentene az előző évhez képest. A személyszállítás terén a legfőbb cél a tavalyi szint némi növelése. A 2002-es tervben 162 600 utas szállítása szerepel, míg tavaly 159 600 utas vette igénybe a MÁV szolgáltatását. Az áruszállítási üzletágnál több bizonytalansági tényező nehezíti a tervezést - állítja a vállalat. E körülmény figyelembevételével is arra számít a társaság, hogy a tavalyi 43,8 millió tonna után idén 44,2 millió tonna árut el tud szállítani. A pályavasút terve a saját bevételek csökkenésével számol, amit a külső feleknek végzett ipari és építőipari tevékenység, valamint a nagy munkagépek bérbeadásából származó bevételek mérséklődése okoz, emellett a saját kivitelezésben végzett munkák is csökkennek. D. J.