A Malév igazgatósága egy hónapon belül dönt arról, hogy mikortól hívja le azt a két Bombardier-t, amelynek megvételére opcióval rendelkezik a társaság, s amelyeket aztán a Malév Express flottájába állíthat - tudtuk meg. Miután a már repülő két gép mellé jövő év májusától és júniusától forgalomba áll a harmadik és negyedik is, immár hatot üzemeltetne a néhány hónappal ezelőtt alapított, regionális járatokat működtető cég. A további négy, vagyis a hetedik-tizedik Bombardier sorsáról - amelyekre ugyancsak opcióval rendelkezik a Malév - csak később születhet döntés. Ez utóbbiak már - szemben az eddigi ötven férőhelyesekkel - hetven utas szállítására is alkalmasak lehetnek. A Malév százszázalékos tulajdonában lévő Malév Express 2002. július 12-én indította első járatát Prágába, s kezdetben - a gép szállításának csúszása miatt - a légitársaság kölcsönkapott repülővel oldotta meg az utaztatást. Később az első repülő menetrendje kiegészült düsseldorfi, stuttgarti és szkopjei úti céllal. A második gép szeptember 16-ától repül Velencébe, Bolognába, Odesszába, s e típust használta volna a társaság a temesvári járatain is, ám a román hatóság erre nem adott engedélyt, ezért ezen az útvonalon egy Fokker repül - mondta lapunknak Nemes Anikó, a Malév Express ügyvezetője. A jövő év első felében érkező két újabb gép útvonaláról egyelőre nincs döntés, de a társaság további olaszországi, például genovai úti célokat is számításba vesz. A jelenleg üzemelő két járat a várakozások szerint teljesít - bár a repülők érkezésének csúszása kissé megnehezítette a rajtot -, vagyis átlagosan 60-70 százalékos kihasználtságúak. Az első két gép esetében éves szinten körülbelül 140 ezer utassal számol a társaság, akiknek mintegy fele továbbutazik a Malév egyéb járatain Budapestről. A két Bombardier kapcsán keletkező bevétel fedezi az üzemeltetés költségeit. D. J.