Yum Brands közel került ahhoz, hogy értékesítse oroszországi KFC-üzletágát, s ezzel befejezze kivonulását Oroszországból - írta a CNBC a vállalat bejelentésére hivatkozva.
Az Ukrajna ellen indított orosz háború után, március elejétől kezdve a Yum minden Oroszországban elért profitját humanitárius célokra fordította, miközben megkezdte kivonulását az országból.
A gyorséttermeket üzemeltető vállalat emellett leállította befektetéseit és fejlesztéseit. Oroszországi Pizza Hut-franchise szerződéseit már korábban eladta, ezeket új név alatt fogja tovább üzemelteti az orosz tulajdonos, amiről még nem döntöttek.
A Yum Brandsnak több mint 54 ezer étterme van a világ minden táján, amelyek közül 1000 KFC és 50 Pizza Hut volt orosz földön. Ezek többségét franchise rendszerben üzemeltették, ami megnehezítette a vállalat kivonulását a piacról.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Örömtánc a Vatikánban: Leó pápa visszaállította a konklávé bónuszát, amelyet Ferenc pápa eltörölt

Nem gondolná hol húzták fel az EU legnagyobb akkus tárolóját

Már a Fideszben is feltűnt, hogy több mint hatszáz napja futnak Magyar Péter után

Rettegésben a németek: még csak most jönnek a tömeges elbocsátások

Komoly harc előtt a magyarok: a győzelemhez is megvan a kulcs

A „lugging” jelenség az autósok pénztárcájának legnagyobb ellensége

Vérfagyasztó támadás érte Kijevet

Berobbanhatnak a cégeladások, a generációváltás már nem a jövő kérdése

Népszerű állampapír vált alacsonyabb kamatra
