Yum Brands közel került ahhoz, hogy értékesítse oroszországi KFC-üzletágát, s ezzel befejezze kivonulását Oroszországból - írta a CNBC a vállalat bejelentésére hivatkozva.
Az Ukrajna ellen indított orosz háború után, március elejétől kezdve a Yum minden Oroszországban elért profitját humanitárius célokra fordította, miközben megkezdte kivonulását az országból.
A gyorséttermeket üzemeltető vállalat emellett leállította befektetéseit és fejlesztéseit. Oroszországi Pizza Hut-franchise szerződéseit már korábban eladta, ezeket új név alatt fogja tovább üzemelteti az orosz tulajdonos, amiről még nem döntöttek.
A Yum Brandsnak több mint 54 ezer étterme van a világ minden táján, amelyek közül 1000 KFC és 50 Pizza Hut volt orosz földön. Ezek többségét franchise rendszerben üzemeltették, ami megnehezítette a vállalat kivonulását a piacról.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Megfagynak, mint a farkasfalka az orosz mesében? Kemény télre készül az oroszok előretolt helyőrsége
Magyarországon nem jó betegnek lenni: riasztó adatok az egészségügyről
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz